Perşembe, Temmuz 20, 2006

Karamuk (*) Marmelatı

Malzeme:

· siyah erik (sert olmayan)
· esmer şeker
· limon tuzu


Hazırlanışı:


· Siyah eriklerin çekirdekleri çıkartılır ve kabukları soyulur.
· Çekirdeksiz erikler ne kadar geliyorsa o kadar (yani bire bir ölçü) esmer şeker kullanılır. Esmer şekerin tam yarısı reçel yapılacak tencerenin dibine konur.
· Bu arada kabuksuz ve çekirdeksiz erikler bir kapta iyice ezilir.
· Ezilmiş erik tenceredeki şekerin üzerine dökülür ve eriklerin üzerine bir kat daha şeker konur, yani şekerin geri kalanı.
· İyice karıştırılıp ocakta hafif ateş üzerinde yavaş yavaş kaynatılır, arada sırada karıştırılır.
· Marmelat kıvamını almaya başlayınca, yani koyulaşınca içine suda eritilmiş limon tuzu atılır (az miktarda).
· Ateşten indirilip üzerindeki köpükler alınır ve soğumaya bırakılır.
· Soğuyunca ya da ılınınca kavanozlara doldurulur, kavanozların ağzı kapanmadan ve buzdolabına koymadan önce iyice soğuması beklenir.

Neden bu Tarif?

Bilirsiniz genelde reçel ve marmelatlar beyaz şekerle yapılır ve vegan mutfağına uygun düşmez. Bu nedenle ben de esmer şekerle denemek istedim. Çok da başarılı oldu. Hafif ekşi tatları ve koyu renk reçel ve marmelatları sevenler için ideal bir çözüm, hem de kalorisi daha az.

Benim Tavsiyem:

Ben reçelleri de marmelatları da çok severim ve değişik yerlerde kullanırım. Bunu yalnızca sabah kahvaltısında değil, keten tohumundan krep yapıp üstüne koydum. Çok leziz oldu. Vegan kurabiyelerin de üstüne koydum. Sanırım keklere de katılabilecek güzellikte oldu.

Afiyet Olsun!

(*) Karamuk kelime anlamıyla belki pek de öyle harika bir şey değil ama annem genelde benim erkek kedim Othello’yu karamuk diye sever. Ben de bu marmelat kara kara çıkınca ortaya adını karamuk takayım dedim.