Perşembe, Nisan 03, 2008

Bir Vegan Bebek

Mira Alfasa...


Canım arkadaşlarım Banu Can Alfasa ve Sabiş Alfasa'nın 8 aylık kızları.



Annesinin deyimiyle tam bir 'raw baby', benim için bir 'vegan bebek'.

Banu Can benim çok eski bir arkadaşım, sevgili bir dostum. Bir zamanlar son derece başarılı bir turist rehberi idi. Uzun yıllardır kendini sağlıklı beslenme, detoks programları, yoga, raw&live gibi benim için en değerli konulara adadı. Müthiş organizasyonlar yapıyor. Çok güzel projeleri var, bunların da son derece başarılı olacağına inanıyorum.


Mira bebek bir raw baby gerçekten annesinin de dediği gibi. Anne sütü ile besleniyor ne şanslı ki hâlâ. Bu arada her türlü meyve ve sebze suyu da içiyor. Dün badem sütü içiyordu büyük bir iştahla.


Mira çok mutlu, enerjisi çok yüksek ve çok güzel bir bebek. Hep böyle de kalacağına eminim enerjisinin, mutluluğunun ve güzelliğinin.

Ben vegan bebekler hakkında bazı yazılar okudumdu ama iki vegan bebek tanıdım hayatımda. Biri sevgili arkadaşım Işıl Çetinkaya Şimşek'in kızı, biri de Banu'nun kızı.

İkisi de son derece sağlıklı ve keyifleri de yerinde bebekler. Zaten bu yüzlerine, ciltlerine öyle bir yansıyor ki. Işık çocuklar resmen.

Banu, Mira ve ben (Nünü teyze) Mira tam 8 aylık olduğu gün Emirgân Parkı'nda uzun bir yürüyüş yaptık ve Mira'yı uzun uzun inceleme şansı yakaladım.


İyi ki çocuk yapmamışım diye düşünürüm hep, hâlâ da öyle düşünüyorum ama Mira'yı da gördükten sonra umutlarım yeşermeye başladı yeniden gelecekle ilgili, dünya ile ilgili.

Sanırım, bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olmak yerine biraz daha doğru dürüst araştırıp okumak, hatta bazı şeyleri denemek, en azından kendi yaşam alanında dünyaya bir şekilde katkıda bulunmak bile içinde bulunduğumuz durumu düzeltmek için pek de yabana atılmayacak bir adım olur.

Herkes elinden geleni yapsa dünya ne güzel olur...
Beni umutlandırdın Mira...

Şansın bol, yaşamın güzel olsun!