Cumartesi, Ağustos 23, 2008

Yazın Ekolojik Halk Pazarı


2006 yazından beri turum olmadığı her Cumartesi zevkle gidip alışveriş yaptığım ekolojik halk pazarını hepiniz bilirsiniz.

İstanbul'da Şişli Feriköy'de yeri...
Ben bu pazardan alışveriş etmeyi çok seviyorum. Kışın kış renklerinde fotoğraflayıp yazmıştım. Şimdi de yaz bitmeden yazın nasıl göründüğünü belgeleyeyim dedim. Gene farklı tabiî. Yaz meyveleri, sebzeleri ile önümüzdeki ay çıkmaya başlayacak sonbahar meyve ve sebzeleri arasında ciddi renk farkı var...
Evet, ben bu pazardan alışveriş etmeyi seviyorum.
Çünkü biliyorum ki, bu pazarda doğal ve insan sağlığına zarar vermeyen yöntemlerle yetiştirilen taze ekolojik sebze, meyve ve diğer ekolojik ürünleri bulabileceğim.
Çünkü biliyorum ki, bu pazarda Türkiye'nin çeşitli bölgelerinden gelen ürünler üreticiden tüketiciye sunuluyor.
Çünkü biliyorum ki, tüm ürünler ekolojik sertifikalı.
Ekolojik tarımın zorluğunu ve buna destek verilmesi gerektiğini insanoğlunun kendisi ve geleceği için artık kavraması gerekir. Sırf kendi sağlığın değil dünyanın geleceği, çocuklarına bırakacağın geleceğin doğru adımları buradan geçiyor. Ekolojik tarım.
Bu işle ilgilenen çiftçinin desteklenmesi çok önemli. İşte bu ekolojik pazar da yılmadan usanmadan buna destek veren bir noktadır aslında.
Bugün Türkiye'nin pek çok yerinde ekolojik halk pazarları açılıyor. Üreticiden tüketiciye sağlıklı sebze, meyve ve diğer ürünler gidiyor. Kandırılmıyorsun, aldatılmıyorsun. Kimyasallarla yüklü, hormonlu abuk sabuk şeyleri yemiyorsun...
Bunu iyi anlamak, ayırdına varmak gerekir.
Herkes kendi üstüne düşeni yapmalı dünyanın bu hale geldiği bu günlerde. Herkes hâlâ çocuk yapma derdinde... O çocuk yapanlara veya yapmak isteyenlere soruyorum: Hangi dünyaya getiriyorsun o çocuğu? Ne hakla? Madem illâ yapacaksın, o halde bu konuda da üstüne düşeni yap...
Bazen çevreme bakıyorum da, çocuklar yetişkinlerden çok daha bilinçli bu tür konularda...
Ekolojik Halk Pazarı ile ilgili daha fazla bilgi için: