Pazar, Ağustos 20, 2006

Mürdüm Eriği Reçeli

Malzeme:

· Mürdüm Eriği
· İşlenmemiş esmer şeker
· Limon
· Limon tuzu


Hazırlanışı:


· Mürdüm eriklerini yıkayıp, uzunlamasına kesin ve çekirdeklerini çıkartın. Yarım kalan mürdüm eriklerini arzuya göre iki ya da üç parçaya bölün.
· Mürdüm eriği olgunlaşsa bile sert olacağından mümkünse geceden şekere yatırın ve sabaha kadar bekletin. Birebir malzeme kullanılmalıdır. Yani 1 kg mürdüm eriğine 1 kg şeker. Esmer şekerin yarısını tencerenin dibine koyup üzerine erikleri yerleştirin, eriklerin üzerine de geri kalan esmer şekeri koyun. Arada sırada karıştırın.
· Kısık ateşte kaynatmaya başlayın. Arada sırada karıştırın. Kaynamaya başlayınca ateşi orta dereceye getirin.
· Meyvenin cinsine göre köpük oluşmayabilir. Bu şekere de bağlıdır tabiî. Eğer köpük oluşursa en son iş olarak köpükleri almak gerekir, köpük reçele karışırsa ekşime yapar.
· Bitimine doğru biraz limon tuzunu suda eritip reçelin içine katın, biraz da limon suyu katabilirsiniz. Limon tuzu da reçelin küflenmesini engeller. Arzu ederseniz ve çok miktarda reçel yapmayıp hızlı tüketecekseniz yalnızca limon da kullanabilirsiniz.
· Reçelden bir tahta kaşıkla alıp bir tabağa damlatın, damla koyu bir şekilde ve kalıp gibi duruyorsa olmuş demektir. Ateşi kapatabilirsiniz.
· Reçeli soğumaya bırakın ve soğuduktan sonra kavanozlara, iyice soğuduktan sonra da buzdolabına koyun.

Neden Bu Tarif?

Büyük ihtimalle dikkatinizi çekmiştir, bu ay pek çok tarifim mürdüm erikli. Sen de ne kadar çok seviyorsun şu mürdüm eriğini de dediğinizi duyar gibiyim. Doğruyu söylemek gerekirse, ben tam bir yıl önce mürdüm eriğinin faydalarını keşfettim. Antioksidan özelliğinden zayıflatıcı özelliğine kadar. Tadını da çok seviyorum. Fazla tatlı meyvelere düşkün değilimdir. Mürdüm eriği benim için ideal. Ayrıca çok hoş bir yaz meyvesi ve ne kadar faydalansak o kadar iyi. Örneğin kışın evde reçel ve marmelat bulunması hoş olur. Hele benim gibi koyu renk ve ekşi reçel marmelat düşkünüyseniz bu iyi bir fırsat. Mümkün olduğunca çok reçel ve marmelat hazırlayıp saklayın derim.

Benim Tavsiyem:

Bu reçeli aynı karamuk marmelat tarifinde de belirttiğim gibi, bence yalnızca kahvaltıda kullanmayın. Reçellerden çok güzel turta üstü olur. Önümüzdeki günlerde Linz Turtası’nın vegan ve mürdüm erikli versiyonunu deneyip bu bloga yazacağım. Bence reçeli hazırlayıp bekleyin o tarifi.

AFİYET OLSUN!