Cumartesi, Şubat 02, 2008

Kışın Ekolojik Halk Pazarı


17 Haziran 2006 tarihinden beri İstanbul'un bir ekolojik halk pazarı olduğunu cümle alem biliyor.

Bu pazar her Cumartesi günü Şişli Feriköy'de kuruluyor.

İlk açıldığı günden beri her fırsatta gittiğim ve alışveriş yapmaktan da büyük zevk aldığım bu pazar, doğa ve insan sağlığına zarar vermeyen doğal yöntemlerle yetiştirilen taze ekolojik sebze, meyve ve diğer ekolojik ürünleri her hafta tüketiciyle buluşturuyor.

Bu pazarda Türkiye'nin çeşitli bölgelerinden gelen ürünler satışa sunuluyor.

Tüm ürünler ekolojik sertifikalı.




Kışın ve yazın çok farklı oluyor pazar. Bu da çok doğal, özellikle yaz ve kış sebze ve meyvesi açısından düşünürseniz, renkler bile farklı pazar yerinde.



İnsanların kafasında ekolojik ürünler pahalıdır düşüncesi vardır. Belki, doğal olmayan ve sağlıksız ortamda yetişen diğer ürünlere göre biraz daha pahalı olabilir ama bence aradaki fark pek o kadar da fazla değil. Ayrıca 'ucuzdur vardır illeti, pahalıdır vardır hikmeti' lafı bu noktada tam da yerine oturuyor.

Doğaya ve insana verilen zararı görmezden gelmek günümüz insanı için utanılası bir durum. Bence herkes kendi hayatında, kendi evinde, kendi bahçesinde ya da balkonunda elinden geleni yapmalı.

Bu konuda bilinçlenmek çok önemli. Ben yıllarca vegan konusunu inceledim, okudum, araştırdım ve etik açıdan vegan olma kararı aldım. Önce et, sonra kanatlıları yemeyi bıraktım, daha sonra balık. Süt ve süt ürünlerini bırakmak soya ve soya sütünü tanıyınca çok da kolay oldu açıkçası. Tüm hayvansal ürünler ve hayvanlardan elde edilen ürünler çıktı hayatımdan birer birer yeme içme, giyim kuşam ve yaşam alanımda.



Bu konuyu çok araştırdım, çok okudum ve bilinçlendim. Doğrunun bu olduğu kanaatine vardım.

Çevre bilincinin gelişmesi gerekliliğine inanıyorum ve buna öncelikle de insanın kendi hayatında başlaması gerekiyor. Bu nedenle bu ekolojik halk pazarına benim de karınca kararınca desteğim oradan alışveriş ederek oluyor.




Aynı şey ekolojik ürün satan dükkânlardan yaptığınız alışverişler için de geçerli. (Alışveriş Önemlidir başlıklı yazıda da bu konuya değinmiştim).

Kendinize, çevrenize, tüm canlılara, kısacası dünyaya iyilik edin. Ekolojik ürünler kullanın!

Ekolojik Halk Pazarı ile ilgili daha fazla bilgi için:

http://www.bugday.org/ ve http://www.epazaryeri.org/