Salı, Mart 13, 2012

Kahve 6


Kahve 6.

İsmi de kendisi gibi pek güzel.

Cihangir'de kapısından adım atar atmaz kendinizi bambaşka bir dünyada bulacağınız ve çok seveceğiniz, büyük ihtimalle de müdavimi olacağınız bir mekan.

Vegan olup da bir lokantada derdini anlatmanın ne kadar zor olduğunu bilmeyen yoktur. Bu konuya da çeşitli yazılarımda değinmiştim, hatırlayacaksınızdır.

Kahve 6 içeri adım attığınız andan itibaren sizi gerçekten bambaşka ve büyülü bir dünyaya taşıyor. Çok sıcak ve huzur dolu bir atmosfer aslında daha içeri adım atmadan kapının önünde yüzünüze çarpıyor, sizi içeriye davet ediyor.


Mekan çok zarif döşenmiş. Her mevsim oturabileceğiniz bir botanik bahçesi de var.


Dün akşam Tarkan ve Canan'la bu mekanda yemek yemeğe gittik. Ben burayı hep Tarkan'ın bize falafel ısmarladığı süper yer olarak biliyordum ama hiç gitmemiştim. İlk işim menüyü uzun uzun incelemek oldu.


En mutlu olduğum da, oradaki herkesin, vegan nedir bilmesi ve menüde vegan olmayan bazı şeylerin nasıl veganize edilebileceği konusunda sabırla bilgi vermesi oldu.

Faydası olur düşüncesiyle çok zengin olan Kahve 6 menüsünden veganlara uygun olanları burada paylaşmak istiyorum:

- Brokkolili Mercimek Çorbası

- Veggie Burger (bazlama içinde sebze köftesi, dereotlu sos ile) - bunu seçerseniz vegan olduğunuzu belirtin, ona göre hazırlıyorlar, yoksa mayonez ile gelir, yiyemezsiniz.

- Falafel (dürüm, salata) - benim favorilerimden ve bu konuda cidden Lübnan'da yediklerimden sonra en iyisi. Türkiye'de rakipleri yok.

- Kinoalı* Tabuli (bol maydanozlu, nane, taze soğan, domates, salatalık ve zeytinli Lübnan kısırı)

* Taneleri benzediği için tahıl sanılan, aksine ıspanak ve pancarın uzaktan akrabası Kinoa, Güney Amerika'da 5000 yıldır yetiştirilen, gluten içermediği gibi çok yüksek bir protein miktarına sahip, lezzetli ve doyurucu bir besindir.

- Pancarlı Börülce Salatası

- Yeşil Mercimekli Körpe Ispanak Salatası

- Hindustani (Hint usulü mercimek - pilav)

- Kestane Mantarlı Ispanaklı Sandviç (peyniri koymazlarsa vegan oluyor)

- Mantarlı Fusilli (tam buğday fusilli, ıspanak ve kırmızı kapya biberli)

- Penne Arabiata

ve tabii

- Victor'un Buğday Tatlısı

Seçim zor gördüğünüz gibi. Hepimiz Kahve 6'nın klasiği Brokkolili Mercimek Çorbası sipariş ettik. Ana yemek konusunda kararsız kalınca Tarkan Falafel, Pancarlı Börülce Salatası ve Kinoalı Tabuli seçti hepimiz adına ortaya.

Önce çorbalar geldi.


Bu çorba anladığım kadarıyla bir Kahve 6 klasiği. Tadı muhteşem... Ben limon katmam çorbama asla, ama tavsiyem mekanın halis zeytinyağını katmanız.


Çorbadan sonra ana yemekleri beklerken biraz etrafa bakarak oyalandım.



Duvardaki permakültür yazısı ve kitap köşesinde gördüğüm bu konudaki kitap ilgimi çekti, alacağım.



Üstteki fotoğrafa tıklarsanız, Kahve 6'nın neyi nereden tedarik ettiğini okuyabilirsiniz...

Ve yemekler geldi...


Tek tek tanıtalım...

Falafel (Ortadoğu'nun en sevimli veganı, Humus da en büyük aşkı, hep birliktedirler.)


Kinoalı Tabuli


Pancarlı Börülce Salatası


Tatlar harika... Çok başarılı... Ben nedense Pancarlı Börülce Salatası'na fena şekilde hayran oldum... Hatta aşık oldum...

Sevgili Victor'un anısına menüde kendi ismiyle anılan Victor'un Buğday Tatlısı'ndan yemeği düşündüm ama artık başka bir zamana demek zorunda kaldım. Yiyecek yer kalmadı ki... Bu sebeple çay söyledik...


Tabaklar da pek şeker...


Bu arada hatırlatmadan geçmeyelim...

Kahve 6 her gün saat 09.00 ile 23.00 arası açık.

Kahvaltı için de epey seçenekleri var. Kahvaltıda zaten vegan olan Sıcak Yulaf (muz, ceviz, pekmez) sizin arzunuza göre değişik meyvelerle de yapılabiliyor ve her türlü kahvaltıyı vegana dönüştürme şansınız da var.

Deneyin derim...

Ama belki de en önemlisi onlara bir teşekkür etmek.

Baştan sona bu mekan için emeği geçen herkese, bu kadar zarif, güzel, herkese hitap edebilecek bir mekan ve atmosfer oluşturdukları için, özellikle de son derece dikkat çeken hijyenik ortamdan dolayı sonsuz teşekkürler.

Personele bir teşekkür daha... Gerçekten son derece sabırlı, yardımsever, güler yüzlü ve başarılılar.


İnsan böyle bir mekanda ancak MUTLU olur...

Çok teşekkürler... Başarılarınız sonsuza dek sürsün...

Adres:

KAHVE 6

Anahtar Sok, No:13 D: A
Beyoğlu / Cihangir

Tel: 0212 - 293 08 49

Facebook:

http://www.facebook.com/pages/Kahve-6/118368844874028