Çarşamba, Ocak 30, 2008

Dışarıda Yemek



Profesyonel Turist Rehberi'nin hayatı dışarıda geçer. Yemeklerinin çoğunu dışarıda yemek zorundadır.

Vejetaryenler için pek zor olmayan bu ülke vegan olunca biraz zorlaşabiliyor. Ama ben sabırla bunu da çözmenin yollarını geliştirdim. Öncelikle tanımadığım bir yerde hiç sinirlenmeden, kızmadan vegan nedir onu anlatıyorum. İnanın insanlar enteresan buluyor, anlamaya çalışıyor, bayağı ilgilenen ve soru soranla da karşılaşıyorum. Ama kimi zaman daha ben vegan olduğumu söyler söylemez bunu bilen ve ne yiyebileceğimi sayan elemanları olan restoranlar, kafeler de görmedim değil. Bilmeyenler zaman içinde öğrendiler. Bazı yerler benim geleceğimi biliyorsa bana göre yemek çıkartıyorlar.

Bir salata delisi olduğum için istediğim her yerde her zaman istediğim gibi salata hazırlıyorlar zaten. Bu ülkenin en güzel tarafı da bu zaten. Benim bünyem öğle yemeğini ağır sevmediği için mezeler imdadıma yetişiyor yiyecek birşey bulamazsam. Ama diyorum ya burası Türkiye ve mutlaka bir şey bulunuyor. En kötü ihtimal beş on dakikada kolay ve hızlı bir yemek hazırlayıp (sebze gibi) aslında ne kadar doğru beslendiğinizi de ekleyiveriyorlar.

İnsanların kafasında bir soru işareti ya da bir iz bırakmak bile çok önemli...


Bu ülkenin en güzel taraflarından bir başkası da zeytinyağlı şeçenekleri. Hiçbir şey olmasa da birkaç çeşit zeytinyağlı bulunur her lokantada.




Tatlı sevmem aslında. Ama Topkapı Konyalı'nın aşuresine kim dayanabilir? Aşure en güzel vegan tatlılardan biridir.



Güzel bir çay ise asla vazgeçemediklerimden...



Veganlar, dışarıda yemekten korkmayın ve unutmayın; mutlaka bir vejetaryen ya da vegan lokantaya gitmeniz gerekmiyor. Nereye gittiğinizi bilin ve orada kendinize göre neler bulabileceğinizi düşünün. İmkânların o kadar da sınırlı olmadığını ve etoburların dediği gibi seçme şansınızın o kadar da az olmadığını, hatta onlarınkinden daha fazla en azından daha yaratıcı olduğunu fark edeceksiniz...

AFİYET OLSUN!