Cumartesi, Ekim 18, 2008

Vegan Yoğurt


Bir hayalim daha gerçek oldu!


Biliyorsunuz, Türkiye'de vegan yoğurt yok. Normal yoğurttan da vegan yoğurt üretmek gibi bir durum olamayacağına göre biz veganlar yoğurt yiyemeyeceğiz demek oluyor bu.


Ben vegan olduğumdan beri yoğurt yemiyorum. Vegan yoğurt da yemiyorum. Bir şekilde ne sebepleyse, yurt dışına gittiğimde de bulsam da almadım vegan yoğurt. Işıl bana İngiltere'den maya getirecekti ama onun da vegan olmaması nedeniyle getirmedi.


Artık iyice vazgeçmişken çözüm arayışından, sevgili Tarkan, Berlin'den bana vegan yoğurt getirdi. Okuduk, araştırdık ve ikimizde evlerimizde yoğurt yapma kararı aldık.






O eski usulde, ben de yoğurt makinesi ile.

Hemen gidip bir yoğurt makinesi aldım. Tarkan'ın getirdiği yoğurt 4'lü olduğu için, hani meyveli yoğurtlar vardır ya, o büyüklükte 4 tane, bir tanesini bir litre soya sütü ile karıştırıp yoğurt makinesinde yapmayı denedim.

Oldu! İlk denemede gerek Tarkan'ın evde yaptığı, gerekse benim makinede yaptığım sulu oldu ama buzdolabında kendini toparladı. İkinci denemede ikimiz de başarılı olduk. Elimizdeki yoğurttan iki minik kap (toplam 250 gr) yoğurt ile 1 litre soya sütü ile denedik ve her ikisi de katı oldu.

Ben üçüncü denememde 1 kap elimdeki yoğurttan, 1 kap da hazır vegan yoğurttan ve 1 lt de soya sütü kullandım. Süper bir sonuç elde ettim.

Malzeme:

* 1 lt soya sütü
* 250 gr vegan yoğurt

Hazırlanışı:

- Vegan yoğurt ve 1 lt soya sütü bir kapta karıştırılır ve yoğurt makinesine konur.


- Mayaladığınız sütü kaba biraz yukarıdan dökerseniz üstü köpük köpük kaymak olur. 7 saat sonra yoğurt hazırdır, ama buzdolabına konmadan evvel 4-5 saat olduğu yerde dinlenmesi iyi olur.

AFİYET OLSUN!



Fakat, tabiî bu durumda şöyle bir sorun ortaya çıkıyor. Türkiye'ye vegan yoğurt gelene kadar yurt dışından yoğurt getirmek ya da getirtmek gerekiyor.