Perşembe, Ağustos 04, 2011

Hardal


Malzeme:

* 200 gr siyah hardal tohumu,
* 275 ml üzüm suyu,
* 50 ml elma sirkesi,
* 1 çay kaşığı kimyon,
* 1 çay kaşığı yenibahar,
* 1/2 çay kaşığı toz zencefil,
* 2 çay kaşığı kurutulmuş tarhun,
* 2 adet karanfil,
* 1 1/2 çay kaşığı kuru kekik,
* 3 diş rendelenmiş sarımsak,
* 1 1/2 çay kaşığı tuz

Hazırlanışı:

- Karanfil, yenibahar ve kimyon baharat öğütücüsü veya havanda öğütülür, diğer malzeme eklenir ve karıştırılır.

- Elde edilen karışım ağzı gevşekçe kapatılmış bir kavanozda, oda sıcaklığında iki gün kadar bekletilir. Kavanozda karışımın üstünü örtecek kadar üzüm suyu olmalıdır.

- İki gün sonra kavanozun içindeki karışım robotta iyice çekilir. Elde edilen püre 6 saat daha bekletilir ve sonra yeniden robotta çekilir ve iri gözenekli bir süzgeçten geçirilir.

- Hardalın kurumaması için çok küçük kavanozlara alınır ve ışık olmayan serin bir yerde en az üç hafta bekletilir.

Benim Tavsiyem:

- Üç haftalık bekletme süreci için buzdolabını tercih etmeyin, kimyasal reaksiyonlar yavaşladığı için hardalın hazır olması da gecikir.

- Yukarıdaki tarife göre hazırlayacağınız hardal dışarıdan alacağınız hardallardan daha koyu renkte olacaktır. Sizin hardalınızda sülfürdioksit olmadığını hatırlatırım. Kaygılanmayın renk konusunda.

- Hardalın lezzeti haftalar geçtikçe karakter kazanacaktır o nedenle sabırlı olun ve bekleyin.


Neden Bu Tarif?

Ben bu tarifi bir yerde okudum ve sizlere ulaştırmak için ödünç alıyorum. Hardal benim en sevdiğim tatlardandır. Yiyecek bir şey bulamasam bile, siyah ekmeğin üstüne hardal sürer yerim ve bana yeter. Hardal vegandır, çok asil bir tada sahiptir, nerede ve ne amaçla kullanırsanız kullanın sizi hiç utandırmaz. İçinde mutlaka hardalın da kullanıldığı çeşit çeşit sandviçler yaparım ben. Hardalın antioksidan etkisine de inanıyorum, tabii özellikle de buradaki tarifte olduğu gibi doğal bir şekilde üretildiyse.



AFİYET OLSUN!