Cuma, Aralık 22, 2006

Vegan Börek

Malzeme:

* 2 - 3 yufka
* Silken Tofu (yumuşak tofu)
* Soya sütü
* zeytinyağı
* acı pul biber

Hazırlanışı:

* Böreğin yapılacağı tepsi yağlanır ve yufkalardan biri kenarları dışarıda kalacak şekilde tepsiye yerleştirilir.
* Diğer yufka veya yufkalar (yufka sayısı tepsinizin büyüklüğüne bağlı) parçalanır ve tepsinin içindeki yufkanın üstünü örtecek kadarı tepsiye yerleştirilir ve üzerine soya sütü dökülür, bir kat daha yufka parçaları konur ve bir tabakta ufalanmış silken tofu yufkanın üzerine serpilir üzeri yufkalarla kapandıktan sonra gene soya sütü ve arzu ediliyorsa biraz da zeytinyağı konur.
* Bu şekilde yufka parçaları ve peynir bitene kadar kat kat (yufka - soya sütü / yufka - peynir / yufka - soya sütü) şeklinde malzemeler tepsiye dizilir. Arada sırada biraz zeytinyağı (fazla olmamak kaydı ile) bu katların arasına konulabilir.
* Parçalanmış yufkalar bitince en son kat olarak tepsiden dışarı sarkan yufka tüm börek malzemesinin üzerine katlanır ve en üste biraz kırmızı acı pul biber serpilir ve biraz soya sütü ile zeytinyağı dökülür.
* Tepsi 180 dereceye ayarlanmış fırına konur ve böreğin üstü kızarıncaya kadar pişirilir. (En fazla 30 dakika)

Neden Bu Tarif?

Geçenlerde ben neden börek yapmıyorum diye düşünürken aklıma gelen bir kombinasyon oldu bu. Yürüyüş esnasında yarattığım bir börek yani. Hemen yufkaları aldım, diğer malzeme zaten evde vardı. Yaptım yedim. Kalorisi de normal böreklere göre düşük olduğu için vicdan azabı duymadan yenebilecek bir börek. Ayrıca deneyince göreceksiniz tereyağıydı, margarindi, yumurtaydı bunlara hiç gerek yok işte. Onlarsız da gayet lezzetli, hatta onlarla yapılandan daha lezzetli bir börek.

Benim Tavsiyem:

Bu böreği ana yemek olarak da, akşamüstü beş çayının yanına da, kahvaltıda da, piknikte de yiyebilirsiniz. Üstünün nasıl kızardığını görünce dayanamayıp mutlaka sıcacık yiyeceğinizi biliyorum ama biraz dinlendikten sonra denemekte de fayda var. Genelde her yemekte olduğu gibi bu da bekledikçe daha lezzetli oluyor. Bir de illa sıcak yemeniz gerekmiyor. Ben bu böreği soğuk yemeye bayılıyorum. Bir deneyin!

Bir başka tavsiye: silken tofuya arzunuza ve zevkinize göre kırmızı pul biber ve kekik gibi baharatlar ekleyebilirsiniz. Ayrıca gene arzuya ve damak zevkine bağlı olarak böreğin üstüne susam ya da çörek otu da konabilir.

Afiyet Olsun!