Cuma, Aralık 22, 2006

Kaz Dağları'nda Hafta Sonu

Sevgili Dostlar,

ben bu hafta sonu Kaz Dağları'na bir kaçamak yapma kararı aldım. Kaçamaktan ziyade biraz ziyaret, biraz ticaret dedikleri türden bir şey...

Profesyonel turist rehberi gözümle baktığım zaman da, Nükhet Everi'nin herhangi başka bir kimliğinin gözüyle baktığımda da en sevdiğim bölgelerden biridir Kuzey Ege. Rehberlik hayatımın ağırlıklı çalışma noktalarından biri ayrıca bu yöre.

Birkaç arkadaş toplanıp gidiyoruz işte. Cumartesi gününü ve Pazar'ı en iyi şekilde değerlendirmek üzere bir de programım var tabiî. Cunartesi günü Kad Dağları'nda İdaköy Çiftlik Evi'nde kalacağız. Sahipleri İskender ve Sema Azatoğlu çok sevdiğim insanlar. İskender ağabey'in kız kardeşi Nadide benim arkadaşım, Selçuk'taki evimin mimarı. Cumartesi günü biraz Kaz Dağları'nı biraz ormanları gezeceğiz.

Belki bilirsiniz bu yöre dünyanın en yoğun oksijen oranına sahip yöre olma özelliğini taşıyor. Müthiş bir bitki örtüsü var. Millî Park aynı zamanda. Bir de tabiî Kuzey Ege zeytin ağaçlarının ve zeytinyağı'nın ev sahibi dünyadaki. Bu nedenle benim gibi bir vegan için de daha hayati bir önem kazanıyor.

Ben ne zaman Kuzey Ege yöresinde olsam (Kaz Dağları, Edremit, Küçükkuyu, Ayvalık, Cunda, Bergama vs) kendimi o kadar mutlu hissederim ki. Köy ekmeği, zeytinyağı ve zeytin verin ben ömrümü burada geçirebilirim. Başka şey aramam diyecek kadar da ileri götürürüm meseleyi.

Şimdi, ben bu sefer biraz iş için gidiyorum oralara. Yakında devreye girecek bir organizasyonumuz için. Burada da bunları anlatacağım ama şimdilik şunu diyeyim: Döner dönmez yemek içmek konusundaki izlenimlerimi anlatacağım. Belki yeni yemek tarifleri, belki yeni tavsiyeler ve fikirlerle döneceğim.

Yılbaşı'nda da İspanya'da olacağım. Barcelona'ya gidiyorum. Oradan döndüğümde Barcelona'nın edinebildiğim kadarıyla 'vegan' izlenimlerini de aktarmaya gayret göstereceğim.

Vegan Nükhet'in yolculukları yeniden hız kazanıyor anladığım kadarıyla. Bu durumda her yolculuk sonrası sizlere yeni bilgiler ve adresler, tarifler, tavsiyeler var demektir.

Kendinize zaman ayırın, yürüyün, haftanın en azından bir günü bir öğün bile olsa yalnızca sebze ve meyve sularıyla geçirin. Yemyeşil taze sebze suları.

Juicing ve faydalarını da yolculuktan döner dönmez anlatacağım. Önemli bir konu!!!