Cuma, Ağustos 22, 2008

Tofulu, Salatalıklı Sandviç



Malzeme:


* 2 tane esmer tost ekmeği (çok tahıllı vs)
* Morinu silken tofu
* salatalık

Hazırlanışı:


- Bir dilim tost ekmeğinin üstüne Morinu silken tofu sürülür.


- Salatalık dilimleri tofulu ekmek diliminin üstünü örtecek şekilde konur.


- İkinci tost ekmeği dilimi en üste konur.


- Arzu edilirse ikiye bölünerek servis yapılır.


Neden Bu Tarif?


Ben küçükken, Amerikalı yengem Nelda, Ankara'da onlarda kalmaya gittiğimde, bana 'cucumber sandwich' yapardı. Tost dilimleri arasına beyaz peynir ve salatalık koyardı. O tadı hep hatırlarım. Geçen gün düşündüm, peynirden çok salatalık tadıyla karışmış bir peynir tadı alırdım. Demek ki, buna benzer bir tadı biraraya geldiği her şeyin tadını alan Morinu silken tofu ile yakalayabilirdim. Denedim, öyle de oldu. Çok basit ama bir o kadar da leziz bir tarif! Yaz günlerinde pek keyifli bir atıştırmalık.


Beni Tavsiyem:

Bu tarifi bu basitliği ile uygulayabilirsiniz. Çok leziz oluyor. Ama arzuya göre kırmızı pul biber, domates, soğan vs de eklenebilir. Piknik yapmayı sevenlere de bir sandviç alternatifi. Vegan hatta vejetaryen olmayanlar bile bayılacaklar. Mutlaka deneyin, denetin!


AFİYET OLSUN!