Cuma, Ağustos 11, 2006

Zereşkli ve Mürdüm Erikli Soya Eti

Malzeme:

· Kişi başı bir avuç kadar soya eti
· 6 - 7 mürdüm eriği ve biraz limon suyu
· zereşk
· 5 – 6 tane ince doğranmış siyah zeytin
· 4 adet çarliston biber
· 2-3 diş sarımsak (ince doğranmış)
· kırmızı pul biber
· taze çekilmiş beyaz biber
· kişniş
· tarhun otu
· zeytinyağı
· soya sosu
· susam yağı
· işlenmemiş esmer şeker
· tarçın

Hazırlanışı:


· WOK tavada ya da teflon tavada biraz zeytinyağında ince uzun kesilmiş çarliston biberler bir dakika kadar çevrilir.
· Mürdüm erikleri ince ince dilimlenip 10 dakika kadar biraz limon suyunda bekletilir. Başka bir tavada az zeytinyağında şeker ve tarçınla biraz çevrilir.
· İki kişi için yarım avuç zereşk yeterlidir. Zereşk sudan geçirilip az zeytinyağında biraz çevrilip bekletilir.
· Sıcak suda şişmiş olan soya eti zeytinyağında çevrilir, kişniş ev beyaz biber atılır ve karıştırılır. Sarımsak ve acı pul biber katılır ve sosun karamel kıvamını alması beklenir. Bu aşamada biraz susam yağı ve bolca soya sosu katılır.
· Biraz daha çevirdikten sonra sırayla tarhun otu, zeytin, çerliston biber, zereşk ve mürdüm eriği katılır. Tavada biraz daha çevrilip servis yapılır.


Neden Bu Tarif?

Ben bu tarifi 19.08.2005’te yoklukta ürettim. Ne yiyeceğimi bilemedim, evde de fazla bir şeyler yoktu. Kolum ameliyatlıydı. Olanlardan uydurdum. Gondolda Soya Eti’ne benzer ama bunda çok farklı malzemeler var ve fırına girmiyor. Tadı çok hoş.

Benim Tavsiyem:

Zereşk kırmızı ve ekşi bir İran meyvesi. İran bakkallarında, İran yiyecek içecek malzemeleri satan dükkanlarda mutlaka bulabilirsiniz. İran’ın geleneksel ve benim de çok güzel yaptığım söylenen ÇİLAV tarifinde kullanılır. Bulamazsanız mutlaka mürdüm eriği ile deneyin. Mürdüm eriği güzel bir yaz meyvesi, bol bol faydalanmakta yarar var. Kışın bu tarifi sırf zereşkle yapıyorum. Malzemelere sadık kalın, inanılmaz bir zevk yaşayacaksınız: Ekşi, tatlı ve acının uyumu. BU KADAR OLUR!

AFİYET OLSUN!