Cuma, Temmuz 07, 2006

Keten Tohumu Omleti


Malzeme:

· 2 yemek kasığı keten tohumu
· 2 yemek kaşığı buğday ya da mısır nişastası
· su


Hazırlanışı:

· 2 yemek kaşığı keten tohumu 10 - 12 yemek kaşığı su ile blenderdan geçirilir. (Bu tarifi yumurta yerine ne kullanılabilir adlı bölümde anlatmıştım. Bu işlem için biraz sabırlı olmak lazım, keten tohumu suyla blenderdan geçirilince epeyce yoğun bir sıvı elde ediliyor, keten tohumlarının ufalanmasını beklemek gerek. Her bir yemek kaşığı keten tohumu 1 yumurta yerine geçer)
· Daha sonra bu malzemeye 1 - 2 yemek kaşığı buğday ya da mısır nişastası (arzuya ve damak zevkine göre) katılır ve blenderdan tekrar geçirilir. Bu aşamada göz kararıyla su katmak gerekebilir.
· Elde edilen malzeme yağsız tavada omlet gibi pişirilir. (Üzerine eklenecek malzeme gene zevke ve damak tadına kalmış)

Neden bu tarif?

Yemediğimiz ya da yiyemediğimiz her şeyin bir alternatifi olduğunu düşünüyorum. Yumurta yememek ya da yiyememek durumundaki olası alternatifleri araştırırken aklımda olan bir çözümdü bu. Oldukça da başarılı ve lezzetli.

Benim tavsiyem:

Herkesin damak zevkine göre omletini oluşturma şansı var. Ben üstüne tofu parçaları koydum, peynirli omlet oldu. :-) Mantar, otlar, sebzelerle de renklendirilebilir. Ama en önemlisi yağsız tavada mümkün olduğunca ince bir şekilde yaymak lazım malzemeyi.

Afiyet olsun!