Salı, Ekim 18, 2016

ARTIK VEGAN YOĞURDUMUZ VAR...

Yaşasın...

Artık vegan yoğurdumuz var.



Yıllar önce paylaştığım yazılara bakıyorum da, nelerden geçmişiz. Yurt dışından vegan yoğurt getir(t), onu soya sütüyle mayala, yeni yoğurt elde et, zaman içinde soya sütündeki bir iki değişiklik nedeniyle tutmayan yoğurt ve yoğurtsuz kalma durumu, başka yollardan yoğurt yapma, üretme denemeleri ve sonunda vazgeçme aşaması...

Hepsi bitti...

Artık vegan peynirden sonra vegan yoğurdumuz da var...

Trakya Çiftliği tarafından üretilen vegan peynire bayıldığımı biliyorsunuz. Artık vazgeçilmezlerimden biri. Her şeye kullanıyorum.

Aynı firmanın yoğurt üreteceğini duyduğumda havalara uçmuştum. Evet, havalara uçmuştum... Sonunda vegan yoğurdun raflardaki yerini aldığını duyurdu Vegan Dükkan...

Ben de almaya gittiğimde Tarkan elinde mal kalmadığını ve geleceğini söyledi, bekledim, kesin kararlıydım elim boş dönmek yoktu. Başka bir yerde olsa da almam, ben vegan müesseselere destek olunması gerektiğini düşünüyorum...

Beklerken birkaç kişi yoğurt sordu, ben de işlerimi halletmek için çıkıp geri geldim ve ne göreyim, yoğurt sırasına girmiş insanlar. Bekliyorlar... Çok hoşuma gitti... Ne kadar bekleyen varmış yoğurdu demek ki...



Neyse sonunda yoğurt geldi ve ben denemek için 5 tane aldım, peynir ve tofu da alıp eve döndüm.

O arada yoğurt hakkında bazı yazılanları okumuştum. Tarkan'la da sohbet ettik biraz, o da bana bazı fikirler verdi.

Sonuçta damak zevkidir, başkalarının lafı beni fazla bağlamasa da kafama takılan bazı kişilerin tatlı demesi idi...

Eve geldim, en kolay deneme yolu hemen bir cacık yapmak idi... İlk paketi cacık yapmak için kullandım.



Bir paket yoğurdu kendi suyu ile çırptım, sarımsak ve biraz Himalaya tuzu kattım. İki salatalığı minik minik doğrayıp ekledim. Su ile biraz incelttim. Ben çok yoğun ya da su gibi ince cacık sevmiyorum, orta karar olmalı yoğunluğu. Sonra üzerini biraz zeytinyağı ve nane ile süsledim. Arada daha cacıcığı yapmadan bir lokma tadına bakmıştım yoğurdun. ilk tanışma ya, bir şey anlamadım önce pek... Yorum için erkendi yani...

Neyse akşam yemeğinin yanında cacık afiyetle yenildi ve bayıldım... Bana hiç de o kadar tatlı falan gelmedi...

Yoğurtlar 200gr olduğu için az olabilir yapacağınız işe göre ama bir paketten iki öğünlük (ya da iki porsiyon da diyebiliriz) cacık çıktı.

Ertesi gün öğlen o cacık bitti.

Akşam da çok özlediğim bir şeyi yapmaya karar verdim. Eskiden vegan yoğurtla yapmayı pek sevdiğim bir şeyi. Yalancı Mantı...



Makarnayı haşladım. Yarım paket yoğurdu kendi suyuyla çırpıp içine sarımsak kattım. Sızma zeytinyağı ve kırmızı pul biberi ateşte biraz kızdırdım. Makarnanın üzerine önce yoğurdu sonra da yağı döktüm... Fotoğrafı çekip hemen yedim :)

O kadar yakıştı, o kadar güzel oldu ki... Yoğurdun tadı da muhteşemdi... Sanırım alışmaya başladım hemen.

Paketin diğer yarısını da bu yazıyı yazarken yedim bitirdim :)


Şimdi esas konumuz vegan müesseselere destek olmak.

Evet, binbir güçlükle savaşıyorlar, uğraşıyorlar. O kadar önemli bir misyon üstlenmişler ki. İyi ki varlar...

Dünya için, hayvanlar için, hayvan hakları için, kendiniz ve gelecek için bir iyilik yapın: Vegan müesseselere destek olun.

Onları yaşatalım!



Vegan Dükkan

Adres: Sıraselviler Cad. Soğancı Sok No:8/C Cihangir Beyoğlu İstanbul
Tel: 0.212.243 23 83 
Email: info@vegandukkan.com
Pazartesi-Cumartesi 09.30-20.00
Pazar KAPALI

Cumartesi, Eylül 17, 2016

Zeynep'in Ispanaklı Gül Böreği



Malzeme:

* Yufka
* Ispanak
* Soğan
* Sıvı Yağ
* Tuz
* Karabiber
* Su

Hazırlanışı:

* Ispanak ve soğan bir tavada ve/veya tencerede tuz ve karabiber eklenerek sıvı yağda kavrulur. Soğumaya bırakılır.



* Yufkalar dörde bölünür. 



* Ispanaktan az bir miktar her yufkanın yuvarlak kısmına konur.


* Yufkayı yırtmamaya özen göstererek üçgen şeklindeki ucuna doğru ince bir şekilde sarılır.


*Yufkanın ucu ıslatılarak ruloya yapıştırılır.


* Elde edilen rulo yine dikkatle bir ucundan diğerine yuvarlanarak sarılır.


* Bir kürdan yardımıyla tutturulur.



* Hazırlanan börekler kızgın sıvı yağda birkaç dakika kızartılırlar.


* Kızartılan börekler soğuk ya da sıcak servis edilebilirler.



Neden Bu Tarif?

Ben böreği hamuru için severim ne yalan söyleyeyim? Görüntüsü de iştah açmalı. Veganlar için epey börek tarifi verilebilir. Kızkardeşim benim için devamlı bir şeyler yaratmaya, üretmeye, çeşit oluşturmaya çalışır. Geçende patatesli börek yerine ıspanaklı yapalım dedi ve bu tarifi bu şekliyle yaptı. Yemesi çok keyifli ve eğlenceli, hamurunu da hissedebildiğiniz harika bir şölene dönüşüyor her lokmada...
Kolay ve pratik bir tarif. Aklınıza hiçbir şey gelmezse bile sizi mutlaka kurtaracak ve tadına hayran bırakacak bir tarif.


Benim Tavsiyem:

Her yufkadan dört tane böcek çıkıyor ve normal şartlarda iki tanesi oldukça doyurucu. Dilediğiniz kadar hazırlayıp buzluğa atmanızı tavsiye ederim. Canınız çektikçe çıkartıp kızartırsınız. Bu börek fırında da yapılabilir.
İçinin malzemesini çok fazla koymayın. Cimrilikten değil, sararken hem kalın olur hem de yufka yırtılır. Ayrıca fazla malzeme var diye tadı da daha iyi olmaz, tam tersi.
İç malzemesini zevkinize göre değiştirebilirsiniz tabii ama bence bu tarifi harfiyen uygulayın ilk önce...
Bu börekleri günün her saatinde soğuk ve/veya sıcak yiyebilirsiniz, yemeğin yanında, ana yemek olarak ya da çay saatinde keyfine varabiliriniz.

AFİYET OLSUN! 

Cumartesi, Nisan 09, 2016

Patlıcanlı, Mantarlı Börek



Malzeme:

* 2 yufka
* 1 patlıcan
* mantar
* sarımsak
* sızma zeytinyağı
* 1 tatlı kaşığı kişniş
* 1 tatlı kaşığı yenibahar
* su

Hazırlanışı:

* Patlıcanlar yuvarlak kesilip sıvı yağda kızartılır.




* Mantarlar arzu edilen şekil ve incelikte doğranır.




* Börek tepsisi yağlanır.



* Bir bütün yufka yağlanmış tepsiye kenarları dışarı sarkacak şekilde yerleştirilir. Yufkaya biraz yağ sürülür, biraz su serpilir. İkinci yufka büyük parçalara ayrılır ve tepsinin içindeki yufkanın tabanı iki parçası ile örtülüp sağlamlaştırılır.



* Kızartılan patlıcanlar ikiye bölünerek tepsiye yerleştirilir, mantar ve bolca sarımsak konur.



Bir kapta sızma zeytinyağı kişniş ve yenibahar katılarak karıştırılır ve malzemenin üzerine sürülür, sonra da malzemenin üzeri yufka parçalarıyla örtülür. Üstteki yufka su serpilerek ıslatılır ve kaptaki yağ gezdirilir üzerinde ve aynı malzeme (mantar, patlıcan, sarımsak) konup yağlanıp yine yufka ile örtülüp bir kat daha aynı şey yapılır. Yani üç kat bu şekilde yapıldıktan sonra üçüncü katın malzemesinin üzeri de yufkayla örtüldükten sonra en alttaki yufkanın sarkan kenarları malzemenin üzerinde toparlanıp bohça gibi katlanır. Su serpilerek ıslatılıp kalan yağ üzerinde gezdirilir.



* 180 derecede ısıtılmış fırında yarım saat kadar pişirilir.



Neden Bu Tarif?

Değişiklik arayanlar için süper bir tarif olduğunu söylemeliyim. Bunu bugün uydurdum, denedim ve bayıldım. Aslında doğruyu söylemek gerekirse eksik malzeme almışım alışverişte, tekrar çıkıp pazı almaya üşendim, elimdeki malzemeyle yeni bir şey denemek istedim. İyi ki de öyle olmuş. Yaratıcılık sınır tanımıyor vegan yemeklerde de. Misafiriniz gelecek ve ne yapacağınızı bilemediniz, malzeme varsa işte nefis bir seçenek.

Benim Tavsiyem:

Börek tariflerimde genelde pek baharat kullanmam ama bunda hep kullandığım karışımı denedim, yani yenibahar ve kişniş, inanılmaz bir sonuç aldım. Bence hep kullanın, her şeyde kullanın, her şeye çok yakışıyorlar birlikte.

Mardin'de öğrendiğim bir şeydir. Kişniş ve yeni baharı birlikte kullanmayı Mardin'de öğrendim. Mardin'de yemeklerde baharat çok önemlidir ve çok ölçülü kullanılır. Asla o ölçüyü aşmayacaksın ki tadı bozulmasın. Asla baharat tadı yemeğin tadının önüne geçmemelidir. O nedenle benim verdiğim ölçüleri aynen uygulayın.

Bu tarifi birebir uygulayıp tadına varın derim... Malzemeyi tamamen değiştirip siz de yaratıcılığınızı kullanabilirsiniz ama ısrar ediyorum, ne olursa olsun, kişniş ve yeni bahar bulunsun...

AFİYET OLSUN!

Patlıcanlı Bulgur Pilavı



Malzeme:

* 2 bardak pilavlık bulgur
* 1/2 patlıcan
* kuru soğan
* taze soğan
* 1 tatlı kaşığı kişniş
* 1 tatlı kaşığı yenibahar
* 1 tatlı kaşığı nane
* tuz
* biber
* sızma zeytinyağı
* kaynar su

Hazırlanışı:

* Pilav tenceresine sızma zeytinyağı konur ve yüksek ateşte yağda küçük doğranmış kuru soğan çevrilir, daha sonra küçük ve küp küp doğranmış patlıcanlar eklenip soğanla birlikte biraz çevrilir, bir müddet sonra iyice yıkanıp temizlenmiş 2 bardak pilavlık bulgur eklenir. Soğan, patlıcan ve bulgur biraz kavrulduktan sonra 3 bardak kaynar su katılır ve ateş kısılır.

* Suyun kaynadığı an tuz, biber, bir tatlı kaşığı nane, bir tatlı kaşığı kişniş ve bir tatlı kaşığı yenibahar malzemeye katılıp karıştırılır ve tencerenin kapağı kapatılır.

* Pilav suyunu çekip dişe gelecek yumuşaklığa ulaştığında ateş kapatılır, pilavın üzerine ufak doğranmış taze soğan konur ve temiz bir bez ya da kağıt tencere ile kapak arasına yerleştirilip pilav yaklaşık 20 dakika demlendirilir.

* Pilav demlendikten sonra bez ya da kağıt alınır ve pilav karıştırılır.

Neden Bu Tarif?

Bulgur pilavı çok sağlıklı ve lezzetli bir seçenek. Her şeyle de sunulabilir. Ama bu şekliyle başlı başına bir yemek. Kolay ve hızlı yapılabiliyor olması tercih sebebi olabilir.

Benim Tavsiyem:

Bulgurun -bulabiliyorsanız- organik olanını alın. Ben Urfa'dan özel getiriyorum. Bu tarifi patlıcan sevmiyorsanız ya da sade yapmak arzusundaysanız patlıcanları katmadan da aynen uygulayabilirsiniz.

İstediğiniz malzemeyi çıkarıp istediğinizi katın ama benden tavsiye, baharatları değiştirmeyin. Mardin'de öğrendiğim en güzel şeydir baharat kullanmak, baharatı doğru kullanmak. Baharat asla yemeğin tadının önüne geçmemeli ve mutlaka kişniş ve yenibahar kullanılmalı. Deneyin, bayılacaksınız. Tarifteki zaman diliminde katın, tadı bozulmasın ve ölçülere uyun derim.

Bulgur pilavında en iyi sonuç aynen beyaz pirinçle yapılan pilavdaki gibi 1'e 1,5 ölçü ile alınır. Yani 1 bardağa 1.5 bardak kaynar su katarak.

AFİYET OLSUN!



Cuma, Ocak 15, 2016

Fırında Soya Kıymalı Patates




Malzeme:

* Patates
* Soğan
* Sarımsak
* Soya kıyması
* Biberiye
* Domates salçası
* Sızma Zeytinyağı
* Su
* Tuz
* Kara biber

Hazırlanışı:

* Arzu edilen miktarda patates yuvarlak kesilerek bir cam tepsiye yerleştirilir. Patateslerin üzerine tuz ve biberiye serpilir ve arzu edilen miktarda sıvı zeytinyağı dökülür. Patatesler en az bir-iki saat dinlendirilir.

* Patatesleri fırına koymadan önce arzu edilen miktarda ve halka halka doğranmış soğan ile bolca diş sarımsak ve karabiber de tepsiye eklenir. 




* Arzu edilen miktarda soya kıyması sıcak suda biraz yumuşatılır ve tepsiye eklenir.

* Bir çorba kaşığı domates salçası bolca suyla karıştırılır ve tepsideki malzemenin üzerine dökülür.



* 180 derecede ısıtılmış fırında en az bir saat pişirilir.


Neden Bu Tarif?

Bazen ne yiyeceğini, ne pişireceğini bilemez insan ama bir şeyler ister canı. İşte öyle bir zamanımda uydurduğum bir tarif. Oldukça lezzetli ve doyurucu bir yemek. Tek başına bile gayet zengin görünümlü ve keyifli... 

Benim Tavsiyem:

Bu yemek için çok tavsiyem olacak. Öncelikle fırında patatesi bu tarife göre yapmaya karar verdiğiniz zaman eğer vaktiniz varsa bence geceden bekletin. Yani patates, biberiye, tuz ve zeytinyağı tüm gece birbirine karışsın. Aklınıza geldikçe karıştırın, çevirin... Tabii vaktiniz varsa. Ama vaktiniz yoksa da mutlaka en az bir-iki saat dinlensin çiğ halde zeytinyağının içinde biberiye ve tuz ile birlikte.

Patates sevenlerin mutlaka unutmaması gereken şey, patatesleri fırına sürmeden önce (yani bu tarifte tepsiye koyup dinlenmeye bırakmadan önce) mutlaka sıcak sudan geçirmenin faydası. İçindeki nişastayı alırsınız böylece.

Yine patates sevenlerin mutfakta mutlaka bulundurması gereken bir baharat da biberiye. Unutulan baharatları keşfetmek kadar keyifli bir şey olamaz inanın. Ben tarhun, biberiye ve kişniş delisiyim. Devamlı araştırıp dururum. Biberiye inanın fırında patatese en çok yakışan şey. İsterseniz fırından aldıktan sonra, yerken de kişniş katabilirsiniz. Süper bir tat veriyor. Ben kızarmış patatesi hep kişnişle yerim. Mardin'den alışkanlık.

Bu yemekte ben Urfa'dan aldığım özel domates salçasını kullanıyorum. Müthiş bir tat. Salçayı fazla koymamanızı öneririm. Bir kaşık salçayı suyla eritip bolca su katmak içine en güzel yöntem. Yoksa yemek ekşi olur. Arzu ederseniz biber salçası ve/veya iki tür salça da kullanabilirsiniz.

Bu tarif daha da geliştirilebilir ama ben basit ve doğal şeyleri seviyorum. Dikkat ederseniz benim tariflerim çok çetrefilli, karmaşık tarifler değildir ve birbirine uymayan garip tatlar yoktur. Sebze olsun diye her aklıma gelen sebzeyi katmam mesela bir tarife. Ne yakışıyorsa, ne uyuyorsa, tadı ne bozmayacaksa onu kullanmaya gayret ederim.

Basit olan zordur. Kolay gelsin...

AFİYET OLSUN!



Perşembe, Aralık 31, 2015

Vegan Peynir


En sonunda!

Artık tofu dışında bir peynirimiz var.

"Ha bugün, ha yarın" diye aylardır beklediğimiz peynirimiz üretildi ve artık satışta.

Peynir demek alışkanlık aslında... Süt demek gibi... belki de dilin bazı konularda yetersiz kalmasından kaynaklanan bir durum...

Her neyse...

Çıktı, geldi ve bildiğim kadarıyla market raflarındaki yerini de aldı.

Ben tabii her zamanki gibi Tarkan'dan, yani Vegan Dükkân'dan alıyorum.

Vegan peyniri sade, otlu, biberli, cevizli ve sade-tost (dilimlenmiş) çeşitleriyle bulmak mümkün.

Fotoğrafta cevizli yok, çünkü ilk aldığım gün cevizli gelmemişti henüz.

Ben tabii kimilerine göre aşırı sayılabilecek bir tüketime girdim bile hemen.


Çok beğendim. Tadı çok güzel. Çok başarılı bir iş çıkarmışlar. Besin değeri Yunanistan'dan getirdiğimiz o bayıldığım peynirden daha fazla. Hepsinin içinde soya sütü, bitkisel proteinler, Hindistan cevizi yağı ve nişasta var. çeşidine göre de ceviz, biber, sarımsak, maydanoz, tuz, bitkisel gıda boyası katılmış.

Sonuçta hepsini denedim. Hepsini farklı farklı kullandım. Kimi zaman sandviç içinde, kimi zaman kahvaltılık, kimi zaman makarna üstünde rendelenmiş olarak vs.


Bir sürü şey geliyor aklıma. Denedikçe paylaşırım. Ama peynir olarak kullanılması yeter de artar bile.

O kadar lezzetli ki. Ben bayıldım. Mutlaka deneyin...

Marketlerde bulamazsanız ya da aramak istemiyorsanız adres belli:

Vegan Dükkân

Sıraselviler Cad., Soğancı Sok. No.8/C
Cihangir / Beyoğlu - İstanbul

Tel: 02122432383

Cumartesi, Haziran 20, 2015

Zaatar Manouche




Malzeme:

* Lavaş ekmeği
* Zahter
* Sızma Zeytinyağı

Hazırlanışı:

* Herhangi bir çeşit zahter sızma zeytinyağı ile iyice karıştırılır.



* Zahter - zeytinyağı karışımı lavaşın üzerine sürülür.



* 200 derecede ısıtılmış fırında zahterli lavaş 5 dakika fırınlanır.



Neden Bu Tarif?

Aslında Anadolu'da, özellikle de Güneydoğu Anadolu'nun bazı bölgeleriyle Antakya'da sabahları kahvaltıda zeytinyağlı zahtere ekmek banıp yemek bir âdettir. Zahter oldukça sağlıklı ve lezzetlidir.

Burada tarifini verdiğim Zaatar Manouche bir Lübnan klasiğidir. Lübnan'da her an her yerde bulabileceğiniz enfes ve doyurucu bir lezzettir.

Acıktığınızda, ara öğün olarak çok kısa sürede hazırlayabileceğiniz pratik bir mutluluk kaynağı. Dürüm gibi sararak yenebilir.




Benim Tavsiyem:

Zahter çeşit çeşittir. Türkiye'de, Lübnan, Suriye, Filistin, Ürdün vs hep farklıdır zahterler. Hatta Türkiye'de bile çeşit çeşit zahter bulabilirsiniz. Bu tarifte benim kullandığım zahter Lübnan zahteri. Ben Lübnan'a çok sık gittiğim için her sefer taze Lübnan zahteri getiriyorum. Siz hangi zahteri bulursanız onunla deneyin. hepsi gayet lezzetli oluyor. Ama zahterin taze olmasına dikkat edin.

AFİYET OLSUN!

Çarşamba, Haziran 03, 2015

Kolay Pizza


Malzeme:

* Lavaş
* Domates salçası
* Domates
* Mantar
* Kırmızı biber
* Yeşil biber (köy biberi)
* Dilimlenmiş zeytin
* Kekik
* Mor fesleğen
* Sarımsak
* Sızma zeytinyağı
* Himalaya tuzu
* Biber


Hazırlanışı:

* İki kaşık salça, bir domates, arzu edilen miktarda sarımsak, biraz sızma zeytinyağı, kekik ve mor fesleğen blenderden geçirilip sos kıvamına getirilir.



* Elde edilen sos çok katı ya da çok sulu olmamalı. Kıvamına dikkat etmek gerek.


* Her pizza için iki lavaş kullanılır. İlk lavaşın üzerine bu sostan bir miktar sürülür ve iyice yayılır. Daha sonra aynı işlem bu ilk lavaşın üzerine konan ikinci lavaşa da uygulanır.


* Daha sonra dilenen pizza malzemesi bu tabanın üzerine konur.



* Pizzayı fırına koymadan önce üzerinde biraz sızma zeytinyağı gezdirmek iyi olur.



* 180-200 derece fırında pizza 10-12 dakika fırınlanır. Pizza yemeğe hazır...


Neden Bu Tarif?

Bir önceki pizza tarifimi verdiğimde veganlar için pizza bulmanın zor olduğu bir dönemdi. Şimdi aslında özellikle İstanbul'da bayağı değişti bu durum. Pek çok yer artık vegan menü sunmakta İstanbul'da ve bayağı yerde de vegan pizza bulmak mümkün.
Ben uzun zamandır özellikle de zamansızlık nedeniyle hamur yapmaya üşenirken bu tarif karşıma çıktı. Tarifi kendime göre uyarladım ve inanılmaz iyi sonuç aldım. Enfes bir tat... Denemeye değer.

https://www.facebook.com/groups/veganyemekkulubu/ adlı grupta Gülce Özen Gürkan'ın tarifiydi gördüğüm. Onun tarifini görmek isterseniz bu sayfaya gidin, hatta bu gruba katılın derim...

Benim Tavsiyem

Ben bu tarifi uyarlar ve uygularken diğer tarifimde olduğu gibi tofu ve/veya silken tofu kullanmadım ama bu kullanılamaz demek değil. Eminim enfes bir tat elde edilir.
Pizza üstü malzemesi tamamen damak zevkidir. Pizza o konuda en büyük özgürlüktür. Malzemeyi dilediğiniz gibi çeşitlendirin derim. Fakat malzemede de miktar olarak aşırıya kaçmamakta fayda var. Taban taşımayabilir.
Benim tarifte kullandığım sosu yapmaya üşenen olursa tavsiyem iki kaşık salçaya biber, kekik, tuz katıp biraz sulandırmak olacaktır. Bu da pizza sosu olarak kullanılabilir.
Pizzalar tek tek ve kişiye özel olacağından vegan olan olmayan herkes için ayrı malzeme ile müthiş keyifli bir kutlamaya, şölene dönüşecek sofranız...

AFİYET OLSUN!

Cumartesi, Kasım 01, 2014

1 Kasım Dünya Vegan Günü

1 Kasım Dünya Vegan Günü...

KUTLU OLSUN...

Bugün İstanbul'da olanlar için süper bir fırsat var. Kaçırmayın...

Eğer Taksim civarındaysanız mutlaka uğrayın, değilseniz de yolunuzu düşürün...

Unutmayın... Bu fırsat gerçekten kaçmaz. (15.30-18.30 arası)


Vegan Dükkân

Sıraselviler Cad., Soğancı Sok. No.8/C
Cihangir / Beyoğlu - İstanbul

Tel: 02122432383

Perşembe, Eylül 25, 2014

Nohut Tofusu



Malzeme:

* 8 yemek kaşığı Nohut unu

* 2 çay kaşığı tuz
* 1/2 çay kaşığı toz zerdeçal
* 3 su bardağı su
* sıvı yağ (ayçiçek yağı ya da zeytinyağı / kalıbı yağlamak için)




Hazırlanışı:

* Nohut unu, tuz ve zerdeçal bir kapta karıştırılır.




* 1,5 su bardağı su eklenip topak olmayacak şekilde iyice karıştırılır.



* Geriye kalan 1,5 su bardağı su tencerede kaynatılır. Su kaynayınca nohut unu ve su karışımı tencereye eklenip kısık ateşte koyulaşana kadar sürekli karıştırılır.





* Hafifçe yağlanmış kaba karışım dökülür ve soğuduktan sonra buzdolabında en az 1-2 saat bekletilir.



* Minimum 1-2 saat bekletilen (buzdolabında ne kadar uzun süre kalırsa o kadar sert olur) tofuyu kaptan çıkartınca bir kalıp peynir hazırdır.





Neden Bu Tarif?

Sevgili vegan ve hayvan aktivisti arkadaşım Yasemin Yıldız Avdan'ın blogunun ve yazdıklarının sıkı takipçisiyimdir. Vegankedi isimli bu bloga sağdaki sütunda Türkçe Web Siteleri bölümünden ulaşabilirsiniz. Yasemin çok ilginç tarifler paylaşır, peynirler yapar. Bu tarifi de başka bir yerde görüp alıp uygulamış anladığım kadarıyla. Oldukça kolay bir tarif. Biz veganlar için alternatif peynir tarifleri önemli, ben de bayılırım böyle değişik vegan peynirlere. Elinizin altında bulunması gereken tek şey nohut unu ve zerdeçal. Vegan Dükkân bu konuda her zaman can simidimiz biz veganların. Hemen bir koşu gidip nohut unu aldım. Gerçi oraya ulaşma şansınız yoksa piyasada olan bir şey nohut unu. Rasayana Organic markasını satan her yerde bulunur ama ben illâ ki Vegan Dükkân, illâ Tarkan diyorum.


Vegan Dükkân


Sıraselviler Cad., Soğancı Sok, No. 8/A
Cihangir - Beyoğlu
Istanbul
Tel: 0212 - 243 23 83

Benim Tavsiyem:

* Tofuyu koyduğunuz kabı mutlaka yağlayın ama fazla da yağlı olmasın. Nohut unu çok yağ çeken bir un, içine kadar o yağı çekebilir. Küp şeklinde kesip kızartabilirsiniz de bu tofunuzu ama yine çok az yağla kızartın.

* Nefis bir peynir oluyor bu nohut tofusu. Sabah kahvaltınızda, sandviçlerinizde vs kullanabilirsiniz.



* Yemeklerinizin yanında garnitür gibi (örneğin kızartarak) kullanabilirsiniz. Son derece lezzetli oluyor ve her şeye yakışıyor.


 * Ben nohut tofusunu yaparken Himalaya tuzu kullandım. Siz de Himalaya tuzu kullanırsanız yukarıda yazdığım miktardan daha az kullanın yoksa çok tuzlu olabilir.

* Buzdolabında 2 saat tuttum ama sanki daha fazla da tutulabilir ve biraz daha sert olsa bir zararı olmaz gibi geldi bana. Sizin böyle bir tofuyu hangi kıvamda sevdiğinizle de ilgili tabii bu mesele. Daha sert olursa kızartıp üstüne kürdanlar koyup davetlerinizde de bir alternatif yaratabilirsiniz.

Pek çok fikir üretilebilir bu nohut tofusuyla. Bakalım siz neler yapacaksınız?

AFİYET OLSUN!