Cumartesi, Mart 10, 2012

Harire



Malzeme:

* 1 bardak organik üzüm pekmezi
* 7 bardak su
* 1/2 bardak organik agav şurubu
* 1 bardak (tepeleme) un
* 1 yemek kaşığı tarçın
* 1/2 yemek kaşığı yeni bahar
* ceviz

Hazırlanışı:

- 1 bardak üzüm pekmezi, 7 bardak su ve 1/2 bardak agav şurubu büyükçe bir tencerede mikserle karıştırılır. Pekmez köpürecektir bu işlem esnasında.



- 1 tepeleme bardak un karıştırılmakta olan malzemeye yavaş yavaş eklenir ve mikserle karıştırma işlemine devam edilir.

- Tencere ateşe konur ve harire karışımı kaynayana kadar tahta bir kaşıkla hiç durmadan karıştırılır.

- Harire kaynayınca ateşten alınır ve bekletilir.

- Harireyi ateşten indirdikten 10 dakika sonra içine 1 yemek kaşığı tarçın ve 1/2 yemek kaşığı yeni bahar katılır ve topaklanma olmaması için iyicene karıştırılır.

- Harire ılıkken kaplara dökülür ve üzeri cevizle süslenip ılık ya da soğuk servis edilir.




Benim Tavsiyem:

Agav şurubunu 1/2 bardak yazdım ama bu damak zevkinize ve ne kadar tatlı sevdiğinize bağlı. Şeker kullanırsanız 1/2 bardak gerekir ama ben 1/4 bardak agav şurubu kullanıyorum.

Un da organik ve esmer olursa daha iyi. Zaten pekmez koyu olduğu için esmer unun tatlıyı karartması gibi bir sorun yok.

Tarçın bu tarifte 1 yemek kaşığı olarak geçiyor ama bu da gene damak zevkiyle alakalı bir konu. Benim tavsiyem 1/2 yemek kaşığı.

Mikseri ısrarlar yazdım, istenirse mikser kullanmadan da yapılabilir tahta bir kaşıkla devamlı karıştırarak ama topaklanmayı önlemek zor olur. Mikser en iyi çözüm.

Neden Bu Tarif?

Beni tanıyanlar, blogumu takip edenler bilirler; tatlıyla pek aram yoktur. Ama bu benim olmazsa olmazım...

Harire eski bir Mardin geleneğinin ürünüdür. Bağ bozumu dönemlerinde evlerde bereket tabakları sofraları süsler, üzümlerden pekmez yapılır, pekmezler kaynatılıp harire tatlısı olur. Bütün sene evlerde stoklanan pekmezle bu tatlı yapılır.

Benim gibi hayatının büyük bir bölümünü Mardin'de geçiren birinin böyle bir tatlıyı sizlerle tanıştırmaması olmazdı.

Bu tatlıyı hemen hemen herkes aynı şekilde yapar, ama ben farklı yapanlara da rastladım. O sebeple de, en sevdiğim en beğendiğim tarifi paylaştım. Bu tarif için Süryani cemaatinden çok sevgili dostum Semire Çilli hanımefendiye teşekkür ederim

Hem çok lezzetli hem de çok sağlıklı olan harireyi çoluk çocuk birlikte yiyebilirsiniz.

Seveceğinize eminim...

AFİYET OLSUN!