Pazartesi, Ocak 02, 2012

Tofu Kızartması


Malzeme:

* Tofu
* Kişniş (veya Köri)
* Soya Sosu
* Sıvı yağ

Hazırlanışı:

* Tofular kalınlığına ve isteğe bağlı olarak uzunlamasına iki ya da üçe kesilir.

* Tofu dilimleri kişnişe bulanır. (Kişniş yerine köri de kullanılabilir.)

* Sıvı yağ bir tavada ısıtılır ve tofular tavada kızartılır.


* Kızarmakta olan tofuların üstüne arzu edildiği kadar soya sosu ilave edilip kızartmaya devam edilir.

Benim Tavsiyem:

Ben kişnişin tadına bayıldığım için tofu dilimlerini kişnişe buluyorum. Köri ile de pek güzel olur tofu kızartması. Bu sonuçta damak zevkiyle alakalı bir şey haliyle.  O nedenle siz başka bir baharat denemek isterseniz çekinmeden bulayın tofu dilimlerini. Tofunun özelliği neyle karıştırırsanız onun tadını alması. Risk sıfır yani!

Ama benim gene de sıra dışı bir tavsiyem olabilir. Garam Masala (Mısır Çarşısı'nda var) ile denemeye ne dersiniz? Nefis bir baharattır ve kişniş ile birlikte de kullanılabilir.

Ayrıca isteğe bağlı olarak fesleğen, kekik vs de katılabilir.

Fotoğrafta gördükleriniz zeytinyağı-limon soslu ve üzerine keten tohumu serpilmiş yeşil salata ve kızartılmış tofu dilimlerinin yanında tam tahıllı ekmek, Yasemin'in soya mayonezi (soslar bölümünde tarifi var), eski tip hardal (kendiniz yapmak isterseniz onun da soslar bölümünde tarifi var).

Harika ve doyurucu bir yemek. Ama özellikle Yasemin'in soya mayonezi bu kızartılmış tofu dilimlerine öyle yakıştı ki. Hararetle tavsiye ederim.

Neden Bu Tarif?

Ben bu blogda Türk insanının (vegan ya da vejetaryen olsun ya da olmasın) sağlıklı ve basit tarifler bulmasını önemsiyorum. Bulamayacağı ya da bulmakta zorlanacağı malzeme değil, elinin altındaki ya da basit şekilde ulaşabileceği malzeme ile kolayca yemek yapsın ve zevk alsın istiyorum.

Dünyanın tüm mutfaklarının her birinden en az onar tane vegan tarif çıkar. Ya da her tarifi vegan hale getirebiliriz.

Bu tarifteki amacım şuydu: Ben bu akşam buzdolabına ne yesem diye bakarken ve yiyecek bir şey olmadığını fark edince elimin altındaki malzeme ile bu yemeği yaptım, yani uydurdum.

Çok güzel bir tat yakaladım ve oldukça da doyurucu.

AFİYET OLSUN!