Salı, Temmuz 04, 2006

Soya Mayonezi

Malzeme:
· 1 paket silken tofu (349 gr’lık paketlerde satılıyor)
· 2 yemek kaşığı limon suyu
· 1 tatlı kaşığı tuz
· ½ tatlı kaşığı Dijon hardal
· biraz beyaz biber
· gerçek soğuk sızma zeytiny
ağı

Hazırlanışı:

Tüm malzemeler bir kaba koyulur ve el mikseri ile çırpılır. Çırpma esnasında zeytinyağı az ve yavaş yavaş ilave edilir. Mayonez kıvamına gelince ağzı kapalı bir kapta (vakumlu kap tercih edilirse daha iyi) buzdolabında iki hafta saklanabilir.

Neden bu tarif?

Vegan beslenmede yumurta olmadığı için, yumurtanın yerini tutacak malzeme kullanmak gerekiyor. Bu malzemelerden biri de tofudur. Tofunun çeşitleri var. Silken tofu denen ipeksi tofu, eklendiği her şeyin tadını alması ve yumuşak olması sebebiyle soslar vs için çok uygundur. Ayrıca yemeklerin bu tarz süse, sosa ve lezzete ihtiyacı olduğunda tam bir kurtarıcıdır. Bu tarif çok lezzetli, aynı normal mayonez tadında, ama hem daha sağlıklı hem de kalorisi düşük. Özellikle şunu da belirteyim, ben neredeyse yirmi senedir mayonez yemiyorum ve bu çözüm benim için de çok hoş oldu.

Benim tavsiyem:

Amerikan vegan yemek tariflerinde soya mayonezi genelde sirkeyle, hatta siyah şekerle oluyor. Ben daha sağlıklı, doğal ve Türk damak tadına daha uygun olan limon suyunu tercih ediyorum. Ama sonuçta damak tadı meselesi, deneye yanıla siz de kendi zevkinize uygun mayonezi hazırlayabilirsiniz.

Afiyet olsun!