Pazar, Temmuz 15, 2007

Fırında Patates


Malzeme:

* Patates
* Biberiye
* Sarımsak
* Deniz tuzu
* Zeytinyağı

Hazırlanışı:


* Patatesler nişastasını atması için sıcak suda yıkanır ve elma gibi dilimlenir.
* Bol biberiye, sarımsak, tuz ve biraz zeytinyağının içinde bekletilir.
* Fırında bir saatten fazla pişirilir.

Neden Bu Tarif?

Aslında bu bir Ferzan Özpetek tarifi. Bir yerde şans eseri okumuştum ve çok hoşuma gitti bu basit tarif, denedim ve şunu gördüm: İşin sırrı bol biberiye ve çıtır çıtırlık! Ne özelliği var ki, fırında patates işte deyip de geçmeyin.

Benim Tavsiyem:

Dilimlenmiş patatesi bol biberiye, sarımsak, tuz ve zeytinyağının içinde çok uzun süre bekletiyorum. Örneğin o akşam yenecekse, sabahtan akşama kadar kalabilir bu karışımın içinde patatesler. Böylesi daha lezzetli oluyor.

AFİYET OLSUN!