Çarşamba, Haziran 23, 2010

Soya Peyniri



Malzeme:


- Soya yoğurdu
- tülbent


Hazırlanışı:


- Soya yoğurdunu bir tülbente sarıp asın. En az 10 saat asılı bırakın. Daha sonra içinde bulunduğu tülbente sararak bir müddet de buzdolabında tutun.



- Peynirinizi mutlaka buzdolabında ve mümkünse bir kabın içinde saklayın. Peyniriniz en az 4-5 gün bozulmadan dayanacaktır.



Benim Tavsiyem:


- Türkiye'de henüz soya yoğurdu satılmadığı için mecburen yurt dışından getirilmiş bir soya yoğurdu maya olarak kullanacaksınız.


- Bu blogda bulabileceğiniz soya yoğurdu tarifiyle son derece basit bir şekilde yoğurdunuzu yapabilirsiniz. Ben genelde yaptığım yoğurttan yeni yoğurt yapmak için bir kap ayırıp geri kalanı ile peynirimi yapıyorum.


- Türkiye'de bazı tofu peyniri çeşitleri bulunuyor ama değişiklik isteyenler için bu peynir tarifi son derece kolay bir tarif. Ayrıca sonucu da her zaman mükemmel. Harika bir tat sizi bekliyor! Bence üşenmeyin ve yapın. Bayılacaksınız.


- Yoğurdunuzu mutlaka en az on saat asın ve altına mutlaka damlayan suyu toplamak için bir kap koyun. On saati geçebilirsiniz ama on saatten az asılı bırakmayın.


- Ben normalde herşeyi kendi tadıyla ve doğal haliyle severim. Bu peynir de sade haliyle son derece lezzetli bir taze peynir. Ekmeğin üstüne sürün yiyin. Doyamayacaksınız. Ama gene de değişiklik isteyenlerin yaratıcı yanlarını ortaya çıkartacak bir tarif. İsterseniz frenk soğanı ile süsleyebilirsiniz peynirinizi, ya da ceviz ve kara biberi bir arada döverek üstünü süsleyebilir ya da içine karıştırıp soğumaya bırakırsınız. Daha pek çok şey yapılabilir. Ben en son kenevir tohumu ile süslemeyi denedim. Tadına doyum olmuyor.



AFİYET OLSUN!