Salı, Ekim 03, 2006

Muzlu, Hurmalı, Cevizli Muffin


Malzeme:

* 1 ölçü kabı tam buğday unu
* 3/4 ölçü kabı ağartılmamış beyaz un veya damak tadına uygun başka bir un (çavdar, soya ya da yulaf unu gibi)
* 1 yemek kaşığı kabartma tozu

* deniz tuzu
* tarçın
* organik üzüm veya dut pekmezi
* 3 olgun muz
* 1/2 ölçü kabı soya sütü
* 1 elmanın püresi
* 8 hurma
* 1/4 ölçü kabı ceviz

Hazırlanışı:

* Unlar, kabartma tozu, bir çimdik deniz tuzu ve arzu edilen miktarda tarçın bir kaba konur.
* 1 elma rendelenir ve mutfak robotunda püre haline getirilir.
* 3 muz, elma püresi, soya sütü ve arzu edilen miktarda organik üzüm veya dut pekmezi (ben 6 yemek kaşığı koyuyorum) blender'dan geçirilir.
* Blender'daki muz karışımı kaptaki un karışımına eklenir ve iyice karıştırılır.
* Hurmalar minik minik doğranır, cevizler havanda dövülür (biraz ağıza gelecek şekilde) ve karışıma katılır.
* Malzeme 12 muffin kabına bölünür.
* Önceden 200 derecede ısıtılmış fırında takriben 40 - 45 dakika pişirilir. (Kürdanla kontrol edilir, kürdan temiz çıkıyorsa pişmiştir.)

Neden Bu Tarif?

Tatlıyla pek aram yoktur bilen bilir. Ama uzun zamandır canım tatlı olmayan tatlılar çekiyordu ne yalan söyleyeyim? Muffin kaplarına bakıp bakıp iç geçiriyordum. Geçenlerde bir mail aldım. Çok zarif bir bey benden tatlı tarifleri istiyordu. Ama içinde şeker ve reçel olmayan. Ben de bu tarifi buldum ama çok amerikanvariydi, bizim damak tadımıza uyarladım bazı değişiklikler yaparak. Oldukça da başarılı oldu. Çok basit bir tarif, uygulaması da kolay. Yumurtası, yağı, şekeri olmayan tatlı tariflerinden biri işte. Şimdi ben bunun değişik versiyonlarını deneyip yazacağım tabii ki. Bir de hatırlatma: Fotoğrafta gördüğünüzden daha koyu renk oluyor muffin.

Benim Tavsiyem:

Yukarıda verdiğim tarifteki miktarlara harfiyen uyarsanız tam 12 muffin elde edersiniz. Buna göre miktarı azaltıp çoğaltmak elinizde. Çünkü muffin kapları 6'lık ve 12'lik olarak bulunur genelde ve herkesin fırını farklı da olabilir, mini fırın, normal fırın gibi. Ya da fazla miktarda yapmak istemeyebilirsiniz. Bunun dışında tavsiyem 6 yemek kaşığı pekmez tam sınır miktarı. Ama herkes kendi isteğine göre tatlandırabilir malzemeyi. Bence fırına koymadan evvel karışımı bir tatmakta fayda var. Hangi malzemeden ne eksik anlaşılır. Ama muzu daha az ya da daha fazla koymayın. Unutmayın: Muzu yumurta yerine kullandım.

Şimdi bu tarifin farklı farklı versiyonlarını uygulayıp beğendiklerimi buraya yazacağım. Deneyip bana fikrinizi yazarsanız sevinirim.

Afiyet Olsun!