Çarşamba, Ocak 09, 2008

ALIŞVERİŞ ÖNEMLİDİR!

Vegan olmak etik bir duruştur aslında...

Ama ben veganım demekle de vegan olunmuyor. Veganım diyen olabildiğince vegan yaşamak durumundadır. Tabiî ki bazı şeyleri yapamıyor olabilirsiniz günümüz dünyası gereği, ama yeme içme ve giyim kuşam açısından vegan olmak zorundasınız. Yani hayvansal hiçbir ürünü yemeyeceksiniz, giymeyeceksiniz... Vegan yeme içme kurallarına uyup deri ayakkabı giyiyorsanız lütfen ben veganım demeyin, vegan besleniyorum deyin örneğin...

Bu arada bilinçli ve doğru alışverişin önemini de atlayamayız, görmezlikten gelemeyiz.

Meyve ve sebze alışverişinizi mutlaka ekolojik tarıma destek verecek şekilde yapmanızda fayda var. Biraz araştırınca bu o kadar da sorun değil. Bugün maydanozunuzdan domatesinize kadar her şeyi kapınıza kadar bile getiren üreticiler var.

Ama iş ekolojik ve doğal ürünler dükkanı konusuna gelince nedense duyarsız davranıyoruz ve gidip büyük alışveriş merkezlerinden yanlış alışverişler yapıyoruz. Daha ucuz ve belki de ulaşması daha kolay diye kendimize ve dünyaya verdiğimiz zararın da belki pek bilincinde olmadan hem de.

Oysa ki, mutlaka oturduğunuz yere yakın bir ekolojik ve doğal ürünler satan dükkân vardır. Benim de oturduğum yere yakın bir sürü dükkân var ama ben Cihangir ECOLIFE'tan alışveriş yapıyorum.


Tarkan arkadaşım diye mi? Hayır. Tarkan'la biz orada tanıştık ve benim en sevdiğim dostlarım arasına katıldı.

Benim oradan alışveriş etmemin nedenleri çok. Öncelikle bu dükkân son derece hijyenik. Tarkan inanılmaz derecede titiz. Bu da çok güzel bir şey. Ayrıca Tarkan bu konularda son derece bilgili. Her sorunuza cevap verir ve yardımcı olur bilmediğiniz şeyler için de. Ben neler öğrendim ondan neler... Devamlı araştıran, okuyan ve kendini yetiştiren insanlara hayran olmamak elde değil haliyle. Bir de dürüst tarafı çok hoşuma gidiyor. Bir şeyi satmış olmak için satanlardan değil asla. Neye yaradığını, size uygun mu değil mi, bıkmadan usanmadan anlatır, size bilgi verir, yanlış alışveriş yapmanızı engeller, doğruyu bulmanıza yardımcı olur.


Unutmayın vegansanız ya da bu konulara önem veriyorsanız aldığınız zeytinyağını bile bilinçli almanız gerekiyor.


Ben onun dükkânında aradığım her şeyi buluyorum açıkçası. Şimdi kendisine sorarsanız Türkiye'de o kadar çok ürün eksik ki...

Doğru, haklı, ama bazıları da şart değil yani... Olmasa da olur. Ama o istiyor ki, yurt dışında bulunan her şey Türkiye'de de olsun ve herkes bunlara ulaşabilsin.

Ben Türkiye'de bir cenette yaşadığımızı ama bilinçsizliğimiz ve cahilliğimizle (bazılarının da kötü niyetiyle) bu cennetin ne yazık ki bir cehenneme dönebildiğini görüyor ve düşünüyorum.

Aslında vegan olmak demek en basit şekilde yaşamak da demek benim için. Basit derken şunu unutmayın, en zor şeyler basit şeylerdir. Doğal olan en güzeldir. Her şeyin bir alternatifi vardır. İnsanoğlunun yaşamak için ne ete, ne süte gereksinimi vardır. Zaten insanoğlu yapı itibariyle etobur değildir. Zaman içinde de öyle alışıyorsunuz ki doğal ve sade yemeğe içmeye...


Benim en büyük arzum, günün birinde sırf çiğ ve yaşayan gıda tüketimine geçebilmek yani tabir yerindeyse raw&live. Mümkün olduğunca raw&live tüketmeye çalışıyorum ama gene de evde yaptığım bir ekmeğin, yumurtasız makarnanın, pizzanın tadı hoşuma gidiyor.


İşte bana gereken herşey, aslında hepimize gereken herşey, fotoğraflarda zaten belli oluyor, ECOLIFE'ta var. Tarkan'ın kendi özeniyle olması gerekenden de fazlası var aslında, her ne kadar o aksini iddia etse de.

Örneğin zaman içinde hindistancevizi yağından (ki en zoru ve benim gelmesi konusunda en umutsuz olduğum oydu) Himalaya tuzuna kadar neler neler gelmedi ki Türkiye'ye...


Aslında Türkiye'de olanlarla da neler yaparız neler, ama doğru alışveriş ve doğru tüketim o kadar önemli ki...

Benden size tavsiye, Taksim tarafına yolunuzu düşürün ve Tarkan'ın dükkânına bir uğrayın, onunla tanışın, konuşun ve bence alışverişinizi de yapın. Bakın nasıl mutlu olacaksınız.

ECOLIFE Cihangir
Ekolojik ve Doğal Ürünler
Sıraselviler Cad., Soğancı Sok, No. 8/A
Cihangir - Beyoğlu
Istanbul
Tel: 0212 - 243 23 83