Perşembe, Mart 08, 2012

Limon Fareler (Masa Süsü)



Eski bir aile geleneği gibidir bizim evde bu limon fareler. Ben kendimi bildim bileli her yılbaşı annem hiç aksatmaz, bu farelerden yapar ve yemek soframızı süslerler. Onlar bizim yılbaşı soframızın olmazsa olmazıdır.

Evet, süstürler falan ama inanılmaz bir neşe ve renk de katarlar bulundukları ortama.

Düşündüm ve burada da bulunsunlar istedim. Hem anneciğimin bu güzel çalışmasını ölümsüzleştireyim hem de sizi de gülümseteyim dedim.

O ara aklıma vegan bebekleri / çocukları olan anneler geldi. Her geçen gün yeni vegan dostlar giriyor hayatıma. Onlar için de özel bir şey yapayım dedim, aklıma çocuklar için özel tarifler ve böyle şirin şeyler hazırlamak geldi. Bundan sonra bu blogda 'Bebekler Ve Çocuklara Özel' diye özel bir bölüm olacak. Vegan ana babaların da tariflerini burada paylaşabiliriz.

Evet, haydi başlayalım annemle birlikte farelerimizi hazırlamaya.

İhtiyacınız olan tek şey her fare için bir adet limon, farelerin kulak ve kuyrukları için ayrıca bir tane limon, göz ve ayaklar için kibrit, düz ve keskin uçlu bir bıçak.


Kulak ve gözleri yapacağınız limonu alıp ucunu kesin ve kulak yapacak kadar bir bölümü soyarak ayırın.


Bu parçadan farelere ikişer tane kulak yapın.


Fareyi yapacağınız limonun sivri uçlu kısmını burun olarak düşünün ve üstüne gözleri için kibritleri batırın.


Gözlerin biraz üstünü kulakları yerleştirmek için bıçakla delin.


Kulakları kestiğiniz yerlere yerleştirin.


Kulak yapmak için kullandığınız limondan istediğiniz uzunlukta bir kuyruk kesin.


Farenin kuyruğunu takacağınız kısmı da aynen kulaklar için yaptığınız şekilde bıçakla kesin.


Kuyruğu takın.



Farenin ayakları için dört tane kibrit alın ve vücudunun alt kısmına takın.



Fareniz hazır...


Farelerinizin arka bacaklarını daha kısa tutarsanız (kibritleri kısaltarak ya da vücuduna daha fazla sokarak) onları oturuyor ya da yukarıya doğru bakıyormuş gibi de gösterebilirsiniz...




Güzel anneciğime emek ve yardımları için teşekkür ediyorum. (Kendisi bu blogdaki pek çok klasik yemeğin - zeytinyağlı vs- tariflerinin de sahibidir.)



Eğlenceli ve bereketli vegan sofralar dileklerimle...