Perşembe, Nisan 10, 2008

Doğum Günü Keki



Malzeme:

* Organik buğday unu
* keten tohumu
* nişasta
* agav şurubu
* vegan çikolata ya da raw chocolate
* soya sütü
* hindistan cevizi sütü
* kabartma tozu

Hazırlanışı:


* 3 yemek kaşığı keten tohumu ve 18 yemek kaşığı su ile 1 yemek kaşığı nişasta blender'da karıştırılır.
* Keten tohumu karışımı hamur kabına konur üzerine arzu edildiği kadar agav şurubu dökülüp iyice karıştırılır.
* Organik buğday unu keten tohumu karışımına katılarak karıştırılır. Kek kıvamına gelene kadar aldığı kadar un katılır. Hamur akışkan olmalı.
* Hamura biraz hindistancevizi sütü, biraz da soya sütü katılır ve karıştırılır.
* Benmari usulü eritilen vegan çikolataya biraz soya sütü katılır ve bu da hamura katılır ve karıştırılır.
* Kek kalıbı yağlanıp unlanır.
* Fırın 175 derecede ısıtılır.
* Hamura 1/2 paket kabartma tozu katılır, karıştırılır ve kek kalıbına dökülür.
* Kek fırında 30 dakika pişince kontrol edilir, yeterince pişmediyse 15 dakika daha pişirilir.


* Benmari usulü eritilmiş vegan çikolata kek kalıptan çıkardıktan sonra üstüne dökülür. Böylece sıcak kek sıcak çikolatayı emer, ayrıca üstü de süslenmiş olur.



Benim Tavsiyem:

* Keten tohumunu yumurta yerine kullandığımı bu blogun takipçileri bilir. Ayrıca blogda yumurta yerine adlı bölümde bu konuya değiniliyor ve yumurta yerine nerede ne kullanılabilir anlatılıyor. Bu kekin değişik versiyonlarını yapabilirsiniz arzu ederseniz. Tatlar farklı olabilir ve ona uygun bir tarifi de yumurta yerine bölümünen alabilirsiniz.

* Agav şurubunu ben şeker yerine kullanıyorum. Gerçek işlenmemiş şeker bulursanız o da olur, ama bizde bulunan esmer şeker ne yazık ki beyaz şekerin kaynatılarak elde edilmişi. Ayrıca agav şurubu da daha güzel tat veriyor. Pekmez seven pekmez de kullanabilir şeker niyetine. Agav şurubunu ben Tarkan'dan alıyorum. Organik ve ekolojik ürünler satan dükkanlarda bulunabilir.

* Hindistan cevizi sütü iyi marketlerde bulunuyor. Herkes hindistancevizi tadını sevmeyebilir ama bence son derece hoş oluyor. İstenmiyorsa yalnızca soya sütü de kullanılabilir.

Neden Bu Tarif?

Beni tanıyanlar ve bu blogun takipçileri bilir, ben pek öyle tatlı seven biri değilimdir. Ama 11 Nisan benim doğum günüm ve bir gün önce alışveriş yaparken aklıma geldi, neden kendime bir doğum günü keki yapmayayım diye düşündüm. Çok başarılı oldu kek. Her türlü kutlamada ya da normal zamanlarda çok çabuk ve kolay da hazırlandığı için yapmanızı tavsiye ederim. Misafirleriniz bayılacak.

AFİYET OLSUN!