Pazartesi, Mayıs 09, 2022

Bezelye


 

Malzeme:

* Bezelye

* Sızma Zeytinyağı

* Dereotu

* Tuz

* Su


Hazırlanışı:

* Kabuklarını soyup iyice yıkadığınız bezelyeyi bir tencereye konur

* Üzerine dilenen miktarda ince ve küçük doğranmış dereotunu eklenir.

* Biraz tuz ve sızma zeytinyağı ekleyip bezelyelerin üzerini örtecek kadar (hatta biraz daha fazla olabilir) su konur tencereye.

* Tüm bu malzeme orta yükseklikteki ateşte bezelyeler yumuşayıp yenecek hal alana kadar pişirilir.


Neden Bu Tarif?

Yaz yemeklerinin en eğlencelisidir bezelye. Taze bezelye zamanında yapılması kolay ve oldukça da doyurucudur.

Ben bayılırım bezelyeye. Bütün yaz yiyebilirim. Ağırlık yapmayan, kilo da aldırmayan bir yemektir.

Aslında bu tarifi yazdığım gün canım bezelye çekti ve pişirdim. Sonra aklıma geldi ki bloga bu tarifi yazmamışım. Hemen ekledim. :)


Benim Tavsiyem:

Yazın en keyifli yemeklerinden biri olan bezelyeyi ben çocukluğumdan beri ana yemek olarak görmüşümdür. Bazıları bezelyeyi garnitür gibi kullanır. Bunu hiç yapmam. Konservesini de almam.

Fakat yazın bolca bezelye alıp ayıklar ve buzluğa atarım. Olur olmaz zamanlarda olur da canım çekerse hemen elimin altında bulunsun diye yaparım bunu ve inanın iyi de oluyor. Çünkü bezelye mevsimi pek uzun sürmüyor.

Size tavsiyem bezelye yapacağınız zaman yanına da bir pilav yapın. Hatta onun yanına Vegan yoğurt ile yapacağınız bir vegan cacık da çok yakışacaktır.

Afiyet Olsun!