Cumartesi, Mart 03, 2012

Vegan Peynir


Sevgili Papatya ve vegan eşi Yorgo / www.tofu.gr Türkiye'ye geldiklerinde bu fotoğrafını gördüğünüz peynirden getirmişlerdi tatmamız için. Yanlış hatırlamıyorsam iki çeşitti. Hayatımda en sevdiğim tatlardan biri olarak kaldı beynimin bir köşesinde...

Ben eti vejetaryen ve sonrasında vegan olmadan önce de hiç sevmedim, et tadı aramadım hiç. Peynir ise benim vazgeçilmezimdi. Çok zorlanacağımı düşünmüştüm vegan olursam, o nedenle kısa bir süre lakto-vejetaryen olup gene 4 gün gibi çok kısa bir sürede veganlığa geçiş yapmıştım.

Çok da isabetli bir karardı. Sebepler tamamen etikti.

Soya peynirleri sayesinde peynir aramaz olmuştum...

Ama bu peyniri yediğimde hani Fransız füme peynirleri vardır ya, o tadı alınca inanamadım ne yediğime...

Yorgo'ya sorduk nasıl yapıldığını, aldığımız cevap hepimizi şaşırttı. Biz soya diyecek diye beklerken o 'tahin' dedi.

Evet, bu peynir tahin, bitkisel yağlar, buğday nişastası ve deniz tuzundan üretiliyor.

İnanması zor da olsa böyle...

En güzeli de, soya, mısır, mono sodyum glutamat (bir tür aroma arttırıcı) ve trans yağlar içermiyor. GDO'suz...

Hep bahsettiğim sevgili dostum, Cihangir Ecolife'ın sahibi Tarkan sık sık Yunanistan'a gider. Yorgo'dan bu peynirin nerede satıldığını öğrendi. Atina'da sıradan bir süpermarkette satılıyormuş. Son gidişinde bana da bu peynirden getirdi. Sağ olsun, nasıl mutlu oldum...

Hıristiyan dünyası şu sıralar Paskalya öncesi büyük oruçta. Hayvansal gıda yemezler 50 gün boyunca. Bu oruç süresince tek yedikleri hayvansal gıda balık. Bu durumda da Yunanistan'da böyle bir peynir olması, özellikle de oruç döneminde kolay bulunması bana çok mantıklı geliyor.

Bunun yanı sıra laktoz alerjisi olanlar için de çok iyi bir çözüm bu ve benzeri ürünler.

Demem o ki, bu peynir Türkiye'ye gelmeli...

Tarkan vegan çikolatanın yakında geleceği müjdesini verdi, Tarkan'ın ablası da bu peyniri getirtme girişimlerine başladı.

Umarım çok yakında bizde de satılır bu peynir. Hatta keşke böyle bir ürün üretiliyor olsa...

Türkiye gibi aslında vegan cenneti olabilecek bir ülkede bazı şeylerde zorlanıyor olmamız çok acı...

Ben bu peyniri istiyorum...

http://www.viotros.gr/