Perşembe, Ocak 10, 2008

Mantı


Malzeme:

* Soya kıymalı hazır mantı
* Sızma zeytinyağı ya da hindistancevizi yağı
* Kırmızı pul biber

Hazırlanışı:


* Bolca su kaynatılır. Soya etli hazır mantı suya atılır ve 8 dakika kadar haşlanır.
* Sızma zeytinyağı ya da organik hindistancevizi yağı ateşte eritilir, içine kırmızı pul biber katılıp hafifçe kızdırılır.
* Mantı kevgirler sudan alınıp tabağa konur ve üzerine biberli yağ dökülerek servis edilir.

Neden Bu Tarif?

Soya gibi bir çözüm varken mantı da sorun olmuyor tabiî. Bu durumda soya etli hazır mantı veganlar ve hatta vegan olmayanlar için bile güzel bir çözüm. Basit, doyurucu ve çok zevkli bir yemek.

Benim Tavsiyem:

Soya etli kuru mantıyı ben çok fazla haşlamıyorum. Genelde sekiz dakikada hazır oluyor.



Keyfime göre mantıya kimi zaman zeytinyağı kimi zaman organik hindistancevizi yağı kullanıyorum. Her ikisinin de tadı çok hoş.



Ama mutlaka bu yağlardan hangisini kullanırsam kullanayım Udo's 3.6.9 Oil Blend yağını da katıyorum.


Vegan, herhangi tür bir vejetaryen hatta vejetaryen olmayan misafirlerinize de sunabileceğiniz çok güzel bir yemek. Özellikle içinde soya kıyması olduğunu söylemeden beğenip beğenmediklerini sorun, sonuca siz de şaşıracaksınız. :)

Bir not:
Türkiye'de henüz vegan yoğurt yok. Bu nedenle tarifte yoğurt yok. Raf ömrü kısa olduğu için getirilmiyor bildiğim kadarıyla da zaten. Neyse o da günün birinde hallolacaktır. Ben İngiltere'den maya ısmarlamıştım ama vegan olmadığı için getirmediydi arkadaşım. Sabır sabır sabır... :)))

AFİYET OLSUN!