Cuma, Kasım 07, 2008

Vegan Kahvaltı - 1



Kahvaltı günün en önemli öğünü. Bu bilinen ve tartışma götürmeyen bir şey.

Veganların en önemli sorunu sokaklarda ya da seyahatte olup aç kalmak gibi gelir bazılarına. Ben böyle düşünmüyorum. Haliyle bazı şeylerden ya fedakârlık etmemiz gerekiyor ya da o bazı şeyleri yanımızda taşımamız.

Ben seyahate çıkarken, gideceğim yere göre, orada ekolojik ve organik mallar satan dükkânlar yoksa ya da ulaşamayacağım mesafelerdeyse mutlaka en azından soya peynirimi, yani tofumu yanımda götürürüm.

Yurt içi gezilerinde sert tofumu atarım çantama. Cam kavanozda ve su içinde olduğu için bu tofu yurt dışı gezilerinde silken tofuyu (o karton kutu içinde) valize koymak yetiyor. Yurt dışında genelde bazı şeyleri bulmak daha kolay.

Son seyahatlerimden biri gene devamlı gittiğim Mardin'e idi. Bu sefer Mardin Çimento'nun misafirhanesinde kaldık. Kahvaltı benim için sorun olmadı. Bir kuş sütü eksikti derler ya (bu deyim de biz veganlara hiç uymaz) aynen öyleydi. Her çeşit esmer ekmek vardı örneğin.

Bu ilk kahvaltı örneğinde benim tercihimi yazmak istedim. Ben Akdeniz tarzı beslenmeyi seviyorum. Kahvaltımda mutlaka zeytin, zeytin ezmesi, domates, salatalık, elma suyu ile yapılmış reçel, esmer ekmek ve tofu olacak. Bu bana yetiyor.

Ama fotoğrafta da gördüğünüz gibi değişik meyveler ve yeşilliklerle de renklendirebilirsiniz kahvaltınızı. Salata, marul, maydanoz, nane , çarliston biber de epey keyif katar kahvaltınıza.

Esmer ekmek konusunda evde olduğumda tercihim evde kendi yaptığım ekmekler. Tarifleri ekmekler bölümünde var.

Kahve içmeyi seven biri hiç olmadım, bitki çayları ise kahvaltıda tercihim değil. Eğer normal bir güne başlıyorsam mutlaka çay içerim kahvaltıda.

Daha çok çeşitli ve rengârenk kahvaltı çeşitleri var, hepsine yer vereceğim burada.